Doradztwo zakupowe – czy warto się na nie zdecydować?

0
Doradztwo zakupowe - czy warto się na nie zdecydować?

Spółki stosują wiele strategii, aby zmniejszyć koszty ich prowadzenia. Bardzo ważne jest wdrożenie rozwiązań, które nie będą się wiązały z pogorszeniem jakości proponowanych usług, ale jedynie pozwolą na zaoszczędzenie pieniędzy i poprawę danych procesów. Niezwykle popularnym sposobem jest profesjonalne doradztwo zakupowe.

O czym należy pamiętać zakładając bloga?

0
O czym należy pamiętać zakładając bloga?

Na popularności zyskują ostatnio vlogi, czyli videoblogi i podcasty, czyli blogowy odpowiednik audycji radiowych, nie oznacza to jednak, że ludzie nie zakładają nowych blogów. Każdego dnia powstają nowe domeny, na których ludzie umieszczają swój kontent. Tak, kontent, bo nie są to tylko teksty, nie tylko zdjęcia, ale wszelkie rodzaje treści, które zbiorczo nazywa się kontentem. Termin ten to spolszczenie angielskiego słowa content oznaczającego zawartość. Przeniknął on do polskiej blogosfery już dawno i zdążył zapuścić korzenie.

Wiedziałeś czym jest kontent? Jeśli tak, to dobrze. Jeśli nie, to znaczy, że najprawdopodobniej musisz się jeszcze sporo nauczyć: jest jeszcze kilka angielski terminów powszechnie używanych w mediach społecznościowych, Internecie czy blogosferze. Ich znajomość bardzo ułatwi blogowanie, a przede wszystkim czytanie o blogowaniu. Co jeszcze trzeba wiedzieć? Na co zwrócić uwagę zaczynając przygodę z własnym blogiem?

Po pierwsze ważny jest balans między jakością a ilością treści. Faktycznie, ważne jest to, byś pisał z sensem, ciekawie, o czymś, na czym się znasz. Najlepiej na temat, na który masz naprawdę dużo do powiedzenia – w przeciwnym razie szybko skończą ci się pomysły na wpisy i blog umrze (tak, to też slang blogowy). Teksty (zwane również wpisami, notkami lub postami) powinny być dopracowane: nie tylko poprawne i bezbłędne, ale również ciekawe, barwne i treściwe. Porywające. Poruszające. W każdym razie takie, żeby chciało się ich czytać więcej.

Nie możesz jednak zapędzić się w perfekcjonistyczne dopieszczanie tekstów kosztem ich ilości: współczesny odbiorca, a więc twój potencjalny czytelnik, nie jest przyzwyczajony do zbyt długiego czekania na kolejny bodziec czy materiał. Dlatego też najlepiej jest publikować regularnie, na przykład codziennie, trzy razy w tygodniu czy raz na tydzień. Ponieważ na początku, po samym założeniu bloga, kiedy autorzy zazwyczaj mają mnóstwo pomysłów, mają również tendencję do publikowania bardzo dużej ilości treści. Może to przytłoczyć czytelników, a z drugiej strony późniejszy spadek częstotliwości lub jakości wpisów wygląda po prostu słabo. Warto więc, o ile to możliwe, zachować kilka tekstów do publikacji na później, kiedy nie będzie tak łatwo pisać.

Po drugie zadbaj o stronę techniczną. Zdecydowanie najważniejszy jest kontent, jednak nie można zapomnieć, że nawet najlepsza zawartość zaprezentowana w słaby sposób nikogo nie zachęci, a może nawet odrzucić. Opłaca się poświęcić trochę czasu na zaprojektowanie strony internetowej: dostępne w Internecie lub tworzone na zamówienie szablony i projekty graficzne pozwalają stworzyć niepowtarzalną wizualnie stronę internetową.

Warto spędzić kilka chwil na poznawaniu możliwości narzędzi okołoprogramistycznych, z których się korzysta. Serwisy oferujące hosting blogów często korzystają z jednej z popularnych platform, które są proste w obsłudze. Większość czynności robi się tam intuicyjnie, za pomocą przycisków w rodzaju ‘dodaj wpis’ albo ‘wstaw obraz’, jednak krótki kurs danej platformy może otworzyć ci oczy na wiele możliwości, o których nie miałeś pojęcia.

Po trzecie pamiętaj, że prowadzenie bloga to jednak sporo pracy. Może być ona przyjemna, ale jednak zajmuje czas i energię: nie jest to zajęcie dla każdego. Jeśli jednak zdecydujesz się na to i będziesz wytrwały (a także uciążliwy dla znajomych, przypominając im, żeby cię czytali), po pewnym czasie masz szansę zyskać popularność i wybić się.

Integracje dla Baselinker

0
Integracje dla Baselinker

System Baselinker to z założenia już system integrujący kilka strumieni sprzedażowych w jednym miejscu. Obsługuje takich światowych gigantów e-commerce jak Amazon, eBay, oraz nasze podwórko, t.j. Allegro. Do tego posiada możliwość połączenia z systemami sklepów internetowych, np. Magento, Shoper, WooCommerce, PrestaShop etc. Ponadto w usłudze zaimplementowano menagerów przesyłek kurierskich pozwalających łatwo przygotowywać przesyłki.

Integralność w jednym miejscu

Mnogość platform daje sporo możliwości wyboru, jednakże mało które posiadają tak kompleksowe rozwiązania, aby sprostać wszystkim wymaganiom. Oczekiwania Klientów są bardzo różne co za tym idzie nie można stworzyć produktu idealnego, bowiem zawsze znajdzie się ktoś kto potrzebuje czegoś więcej, mniej bądź zupełnie inaczej skonstruowanego. Przez to zmuszeni jesteśmy do używania coraz to większej ilości programów, aby wykonać inne zadania. Sprawia to o tyle duży problem, że później łączenie wprowadzonych danych do każdego z nich przysparza tylko więcej pracy i problemów zamiast pomagać.

Dlatego powstaje coraz więcej narzędzi mających na celu usprawnienie procesu synchronizacji danych. Jednym z wielu możliwych leków na zbyt dużą rozbieżność różnorodnych narzędzi, aby otrzymać jedno, które obsłuży wszystko inne.

Jak działają integratory?

Integrator to często osobny program, który łączy dwa inne (lub więcej) ze sobą. Integrator może być automatyczny i działać w tle bez wiedzy i ingerencji użytkownika. Może być też wymagana mała interakcja z integratorem celem wymuszenia synchronizacji danych. Chyba już nie ma programów na rynku, które pracują na danych i nie mają możliwości eksportu lub importu danych do i z pliku. Najczęściej używanymi do tego celu formatami są *.xml, *.txt lub *.xls.

Cała integracja polega na tym, że dane z jednego programu są sczytywane do pliku, który zostaje wczytany przez integrator. Następnie wtyczka analizuje plik i wiedząc, które dane są jak zapisane i jak należy je zmienić, aby program docelowy odpowiednio je wczytał. Kolejnym krokiem jest wgranie przekonwertowanego pliku danych do ostatniego programu w tymże łańcuchu. Integrator wykonuje to zadanie w trakcie ułamków sekund znacznie usprawniając przenoszenie danych.

Szybkość działania

Komputery usprawniły wiele zadań, z którymi ludzie mogliby się męczyć kilka minut, dni, a nawet miesięcy czy lat. Najbardziej podstawowym jest kalkulator, którego chociaż raz w życiu każdy używał. Podobnie ma się do tego sprawa z integratorami. Zatrważająca ilość wpisów, które posiadamy w różnego rodzaju bazach danych jest przenoszona w mgnieniu oka, kiedy człowiek siedziałby nad tym nieporównywalnie dłużej.

Praktycznie każdy program może zostać połączony z innym. Chociaż zdarzają się wyjątki. Niektóre z nich posiadają tak niezrozumiale zakodowane dane, że wyeksportowane pliki są możliwe do odczytu jedynie przez nie same. W takim wypadku niestety jesteśmy zmuszeni, albo zmienić program na zupełnie inny lub pracować ręcznie.

Udogodnienia = koszty?

Nie zawsze coś co może nam pomóc jest drogie. Pożegnajmy ten nieszczęsny zabobon. Im popularniejsze platformy chcemy połączyć tym mniej zapłacimy. Przykładowo cena integratora pomiędzy Baselinker – SubiektGT zaczyna się już od 50zł. Wpływ na cenę ma także zawiłość plików, tzn. jak łatwo jest odczytać odpowiednie rekordy z pliku wyeksportowanego i zmienić je na dane łatwe do odczytu przez program importujący.

Do tego dochodzą nam rozwiązania dedykowane. Jeśli żaden z dostępnych na rynku programów nie spełnia naszych oczekiwań musimy zdecydować się na narzędzie pisane specjalnie pod nas. Wtedy musimy się przygotować na nieco większe koszty.

Źródło: https://sellintegro.pl/14-baselinker

Jak wydawać mniej na reklamę w Google?

0
Jak wydawać mniej na reklamę w Google?

Internet to obecnie bardzo powszechny pracodawca, gdyż jako globalny marketplace gwarantuje wszechstronną dostępność do wielu produktów i usług z której każdego dnia korzystają miliony konsumentów. Sklepy internetowe mimo bardzo burzliwej konkurencji, z dużym sukcesem radzą sobie w wirtualnym środowisku, zarabiając godziwe pieniądze, oraz zadowolenie z prowadzonej działalności. Dostępność możliwych instrumentów i narzędzi służących reklamie, oraz kontaktom z klientami, pozytywnie wpływają na rozwój firm, co budzi spore zainteresowanie i zaufanie przedsiębiorców. Czy jednak prowadzenie wirtualnej działalności jest proste?

Druk katalogów reklamowych. Jak zaprojektować i wykonać skuteczne foldery reklamowe?

0
Druk katalogów reklamowych. Jak zaprojektować i wykonać skuteczne foldery reklamowe?

Wykonanie skutecznych folderów reklamowych to połowa sukcesu w akcjach marketingowych podejmowanych przez małe oraz duże firmy. Oczywiście ze swoją reklamą trzeba dotrzeć do sporej ilości odbiorców, aby mieć pewność, że oferta pozytywnie przyjmie się wśród ludzi. Tak sprzedaje się coraz większą gamę produktów i optymalizuje się zyski płynące ze sprzedaży. Katalogi reklamowe tworzone przez właścicieli firm muszą być jednak ciekawe, powinny czymś przyciągać do siebie odbiorców. Zwykłe projekty nie mają więc racji bytu. Czasami lepiej wybrać współpracę z agencją marketingową, która ma w tym fachu niemałe doświadczenie.

Zarabianie na reklamach — jak nie stracić autentyczności w oczach odbiorców?

0
Zarabianie na reklamach — jak nie stracić autentyczności w oczach odbiorców?

Internet stwarza nam coraz więcej możliwości na generowanie zarobku. Coraz więcej marek zwraca się do influencerów, blogerów, Instagramowiczów i YouTuberów w celu zaproponowania płatnej współpracy. Jest to niezwykłe wyróżnienie i przełom w karierze, dlatego wielu z nich godzi się na przyjęcie pierwszej oferty. Może to być na przykład recenzja, wzmianka, współpraca nad wspólnym produktem – na przykład paletą cieni lub własną książką. Nie każda decyzja biznesowa okazuje się trafiona, tak też jest ze współpracą. Doświadczeni marketerzty mogą wykorzystać Twoją wysoką pozycję, a także stworzyć niekorzystny kontrakt. Jak tego uniknąć? Jak nie stracić autentyczności, jednocześnie reklamując produkt?

Zacznij od planu

Gdy prowadzisz własnego bloga lub kanał social media, zapewne wiesz, jak ciężko zdobyć followersów, a także jak łatwo stracić zaufanie w ich oczach. Twitter lub portale plotkarskie bardzo łatwo wyłapują wszystkie potknięcia Twoich kolegów po fachu, o czym zapewne doskonale wiesz. Jeżeli chcesz zarobić dodatkowe pieniądze pracując z domu, powinieneś stworzyć plan, którego będziesz się trzymać. Możesz tam na przykład zamieścić tematy reklam, jakie mogłyby Cię zainteresować, firmy, z którymi nie chcesz pracować, ze względu na wartości moralne i etyczne (na przykład odrzucać marki, które testują na zwierzętach) oraz rodzaj promocji odpowiadający Ci najbardziej. Mając jasną wizję tego, co chcesz i czego nie chcesz robić, łatwiej będzie Ci wybrać oferty, które są dopasowane do charakteru Twojej platformy. Nie zgadzaj się na reklamowanie produktu lub usługi w sposób, w jaki nie lubisz. Postaw firmie twarde warunki, na przykład konieczność testowania produktu przez odpowiednią ilość czasu, żeby Twoja opinia była szczera. Nie możesz godzić się na warunek w umowie, który stanowi, że możesz wypowiadać się o danej rzeczy tylko pozytywnie, gdy widzisz, że nie działa tak, jak obiecuje producent.

Uwierz w produkt

Aby wygenerować zysk z reklamy produktu lub z jego sprzedaży, należy przekonać publiczność do zakupu. Nie zrobisz tego, gdy Twoja opinia nie będzie autentyczna. Szczerość jest bardzo łatwa do zauważenia. Jeżeli decydujesz się na współpracę z marką, kieruj się tym, co znajduje się w kręgu Twoich zainteresowań. Jeżeli są to samochody, nie zaczynaj współpracy z firmą rowerową. Gdy tworzysz lookbooki, przemyśl, zanim zgodzisz się na reklamę sprzętu elektronicznego. Jeżeli istnieje grupa produktów, w którą nie wierzysz, chociażby herbaty typu fit, proteinowe napoje zastępujące posiłki czy doczepiane rzęsy – nie porywaj się na ich reklamę, nawet jeśli są oferowane spore pieniądze. Gdy nie wierzysz w daną rzecz, nie sprzedasz jej nikomu. Dobrym posunięciem będą jedynie produkty, które swoim charakterem i właściwościami odpowiadają temu, czym się zajmujesz.

Znajdź złoty środek

Jeżeli chcesz wejść w świat marketingu internetowego, musisz uważać na wiele czynników. Przede wszystkim znajdź idealny balans pomiędzy wyborem firmy, z którą chcesz współpracować oraz swoimi zasadami i innymi względami (moralnymi, etycznymi, etc.). Gdy uda Ci się połączyć wszystkie elementy, rozpoczniesz wspaniałą przygodę, która nie tylko wzbogaci Twój plecak doświadczeń, ale także taką, która pozwoli Ci zarobić na Twoich opiniach. Nie wymaga to dużo wysiłku fizycznego, jednak przydatnymi cechami będą rzetelność oraz szczerość, tak pożądane w obecnym świecie. Twoi followersi docenią Twoją pracę, nawet gdy będzie ona przynosić Ci korzyść majątkową. Nie bój się spróbować czegoś nowego!

Sprzęt dla blogerek modowych

0
Sprzęt dla blogerek modowych

Z roku na rok blogi o tematyce modowej zyskują na popularności, a ich autorki prężnie działają w internecie, zarabiając niemałe pieniądze. Ty także rozważasz założenie swojej strony? Dowiedz się, w jaki sprzęt warto zainwestować!

Na czym polega proces planowania mediów?

0
Na czym polega proces planowania mediów?

Choć wiele treści marketingowych przeniosło się do Sieci, marketingowcy nadal chętnie wykorzystują tradycyjne media. Aby jednak odpowiednio wykorzystać ich potencjał, wszystkie działania należy odpowiednio opracować. Pomaga w tym tak zwane planowanie mediów.

Czy warto otwierać sklep spożywczy w Internecie?

0
Czy warto otwierać sklep spożywczy w Internecie?

Napięty grafik i codzienne obowiązki ludzi sprawiają, że zakupy w Internecie ciągle zyskują na atrakcyjności, a rynek e-commerce dynamicznie wzrasta. Do tego obszaru należy również internetowy sklep spożywczy, który ciągle jeszcze wydaje się być nowością, jednak jest jednym z najszybciej rozwijających się pomysłów na biznes online. Pojawia się więc pytanie: czy warto otwierać sklep spożywczy w Internecie i czy jest to opłacalny interes?

Zakupy spożywcze online nadal należą do mniejszości

Najczęściej zakupów spożywczych w sieci dokonują osoby z większych miast, ponieważ głównie tam marki koncentrują swój zasięg dostaw, a najszerszą grupą kupujących są kobiety. Badania Nielsena wykazały, że 70% osób kupuje produkty spożywcze raz w miesiącu lub rzadziej. Wynika to z kilku powodów. Nigdy nie ma się pewności co do świeżości danego produktu, który w sklepie stacjonarnym można sprawdzić i ewentualnie odłożyć, dodatkowo często zamiast wybranego przez siebie produktu otrzymuje się zamienniki. Tak rzadkie zakupy spożywcze mogą być również spowodowane tym, że na dostawę trzeba poczekać, a akurat na produkty spożywcze nie zawsze poczekać można, szybciej jest zrobić to od razu i stacjonarnie. Wybierając już jednak zakupy internetowe wśród konsumentów największą popularnością cieszą się Frisco.pl oraz takie sklepy, które mają swoje stacjonarne odpowiedniki jak np. Tesco, Carrefour czy Piotr i Paweł.

Rentowność sklepu zależy od wielu czynników

Wybór sklepu przez konsumenta uwarunkowany jest szerokim asortymentem, zdjęciami produktów i przede wszystkim atrakcyjną ceną. Marża naniesiona na produkty spożywcze w sklepie online nie należy do najwyższych, a do kosztów związanych z prowadzeniem tego rodzaju biznesu należy doliczyć koszty marketingu, dostawy lub odbioru oraz technologii i zespołu potrzebnego do obsługi sklepu. Zapewnienie długofalowej opłacalności wymaga spełnienie kilku założeń. Głównym z nich jest dokładne planowanie i organizacja sklepu, ponieważ dany model biznesowy jest wyzwaniem, który dotyczy charakteru produktów spożywczych. Asortyment ten łatwo się psuje lub przeznaczony jest do szybkiej konsumpcji, więc prawidłowa organizacja logistyczna jest tu kluczowa. Łańcuch dostaw od producentów do magazynów, a następnie do klientów musi być bardzo solidnie zaplanowany, a samo dostarczanie produktów musi odbywać się w odpowiednich temperaturach.

Ludzie coraz częściej korzystają z zakupów online

Według Software House Smartbees segment ten należy do dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce, więc pomysł na biznes może okazać się trafiony. Szansą na polskim rynku dla e-sklepów spożywczych może być obowiązujący zakaz handlu w niedzielę, ponieważ część kupujących dokonuje zakupów spożywczych w weekendy. Czy warto więc otwierać sklep spożywczy online? Znając ryzyka z jakimi wiąże się sklep tego typu i posiadając wiedzę, jak radzić sobie z wyzwaniami w sektorze e-grocery, warto rozważyć wejście na rynek i podjąć się walki o kontrahentów w tej stale rozwijającej się branży.

Czym jest audyt użyteczności

0
Czym jest audyt użyteczności

Każdy przedsiębiorca zakładając stronę internetową dla swojego biznesu, chce aby odpowiednio funkcjonowała i spełniała określone cele. Głównym czynnikiem wpływającym na możliwość odniesienia sukcesu np. sklepu internetowego, jest wygoda użytkowników trafiających na Twoją stronę internetową. Aby wszystko mogło działać jak należy, potrzebne jest przeprowadzenie audytu UX, określenie problemu i zniwelowanie nieprawidłowości. Czym jest audyt użyteczności, na czym polega i w czym konkretnie pomaga?