Jak stworzyć dobre hasło reklamowe

Hasła reklamowe muszą być naprawdę trafne, aby mogły się przebić do świadomości odbiorców i zostać zapamiętane. W historii reklamy tych faktycznie udanych nie ma zbyt wielu. Jak stworzyć idealne hasło, które zapadnie w pamięć i wypromuje produkt?

Kreatywność — podstawa sukcesu

Tak naprawdę hasła reklamowe, które wpadają w ucho, najczęściej są dziełem przypadku. Można wpaść na dobry pomysł, jeżdżąc na rowerze albo stojąc w kolejce do mięsnego. Tak naprawdę, aby wymyślić samemu dobry slogan Można:

a) czekać na wenę i łudzić się, że dobre hasło przyjdzie samo, pomiędzy jedzeniem drugiego dania a deserem. Tak się zdarza, ale czy możesz sobie pozwolić nawet na wielomiesięczne lub wieloletnie oczekiwanie na przebłysk geniuszu?

b) nieustannie myśleć o marce, dla której ma powstać hasło reklamowe i dopuszczać do siebie nawet najbardziej niestworzone pomysły, które rodzą się w głowie.

Z punktu widzenia każdego przedstawiciela zawodów kreatywnych ta druga opcja jest zdecydowanie warta polecenia. Puszczenie wodzy fantazji może nie być łatwe dla kogoś, kto na co dzień zajmuje się bardziej przyziemnymi sprawami w pracy zawodowej. Możesz podejść do tworzenia haseł reklamowych w sposób luźny, dając sobie wolną głowę, wyjeżdżając gdzieś, gdzie będziesz mieć święty spokój i po prostu pozwolić sobie na bujanie w obłokach, a możesz również podejść do sprawy w nieco bardziej metodyczny sposób — uruchamiając połączenia pomiędzy neuronami w swoim mózgu i tym samym ułatwiając mu wspięcie się na wyżyny kreatywności

Mapy myśli — najlepszy sposób na kreatywne hasło

Weź dużą kartkę, kolorowe flamastry i notuj na kolorowo, również z rysunkami, jeśli masz ochotę, wszystkie skojarzenia, które przychodzą Ci na myśl, gdy mówisz o danej marce. Wynotuj jej cechy, pomyśl o grupie docelowej i zastanów się, jakiego słownictwa używają osoby z obrębu targetu, do którego chcesz kierować dany produkt. Nie bój się neologizmów (nowo utworzonych przez siebie wyrazów) ani gry słów. Jeśli będą one wzbudzały dostatecznie mocno skojarzenia wśród osób, którym dasz do przeczytania swoje hasło, będzie można uznać je za trafione. Stwórz kilka wersji haseł — bardziej radosnych, profesjonalnych, skupiających się na zaletach i żartobliwych, a następnie daj je do oceny osobom w różnym wieku — one powiedzą Ci, czy hasło jest trafne i czy skłania do zainteresowania produktem.

Zdaj się na specjalistów!

Najważniejsze jest, żebyś wiedział, że nie musisz wymyślać hasła reklamowego dla swojej marki sam. Specjalistyczne agencje reklamowe mają w swoich szeregach mnóstwo kreatywnych osób, dla których stworzenie dobrego, przekonującego hasła reklamowego nie jest wielkim problemem!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here