Jak stworzyć stronę internetową małej firmy?

Tworzenie strony firmowej, która ma zdobywać klientów, wiąże się zawsze z kosztami. Ceny są jednak różne i wszystko zależy od tego, czego firma oczekuje. Nie należy jednak nastawiać się na to, że strona internetowa małej firmy zawsze będzie dużo tańsza niż serwis dużego przedsiębiorstwa. Im niższy koszt stworzenia strony, tym zwykle więcej elementów będzie jej brakować.

Prosta strona internetowa? Co to znaczy?

Wielu właścicieli mikro firm twierdzi, że potrzebna im jedynie “prosta strona”. To zbyt mało konkretne stwierdzenie. Może się bowiem okazać, że firma wybierze do jej zbudowania kreator stron online (o nim niżej), a on nie będzie posiadał akurat tych “prostych” funkcjonalności, które są firmie potrzebne. Dlatego trzeba dokładnie określić, co ma się w serwisie znaleźć.

Możliwości techniczne: systemy CMS i kreatory stron online

Na rynku istnieje kilka rozwiązań umożliwiających stworzenie strony www dla małego przedsiębiorstwa. Nie są one sobie równe, więc trzeba dobrze zastanowić się, które z nich spełni oczekiwania firmy.

Od czego zacząć tworzenie strony www?

Nie powinno się rozpoczynać budowania serwisu od poszukiwania technicznych rozwiązań, ale od odpowiedzenia sobie na pytania:

  • Jakie cele ma spełniać serwis? Czy ma być tylko najprostszą wizytówką? A może musi być jak najlepiej zoptymalizowany dla wyszukiwarki Google (tzw. SEO), aby zdobywał dużo ruchu?
  • Jak serwis będzie wykorzystany w kampanii reklamowej?
  • Czy strona będzie aktualizowana? Jak często? Czy niezbędny będzie system CMS, taki jak WordPress? Kto ją będzie aktualizował? Jakie zmiany będzie prowadzał?
  • Jakie funkcjonalności powinna mieć strona?

Dopiero po odpowiedzeniu na powyższe pytania, można wybrać sposób, w jaki strona ma być zrobiona.

WordPress i inne CMSy

WordPress to jedno z najpopularniejszych rozwiązań wykorzystywanych do budowania serwisów internetowych. Jest często używany, ponieważ pozwala na relatywnie łatwe zarządzanie treścią serwisu bez konieczności pisania kodu.

Do WordPressa dobiera się gotowy motyw graficzny (lub zleca stworzenie jednego specjalnie dla firmy) i dodaje treści, dość często za pomocą wizualnego kreatora.

Jednak CMSy mają jedną dość poważną wadę: trzeba o nie na bieżąco dbać (czyli aktualizować oprogramowanie znajdujące się na serwerze), bo inaczej jest spora szansa, że zostanie ono zainfekowane przez złośliwy kod.

Kreatory stron www online

Tworzenie stron www online jest możliwe za pomocą tzw. kreatorów stron. Ich plusem jest brak konieczności dbania o aktualizację kodu (jak w przypadku wspomnianego wcześniej WordPressa) i brak konieczności posiadania własnego hostingu. Minusem jest ograniczony katalog funkcjonalności (tylko te, które oferuje dany kreator, bez możliwości stworzenia własnych).

WordPress czy kreator?

Jak trafnie napisano w serwisie stronyireszta.pl:

Kreator bierze na siebie całe techniczne zarządzanie Twoją stroną: obsługa hostingu, zapewnienie bezpieczeństwa, płynności działania, itp.

Natomiast budując stronę na CMSie, musisz zadbać o to samodzielnie lub zlecić komuś, kto się na tym zna.

źródło: https://stronyireszta.pl/jak-stworzyc-strone-internetowa-firmy

Bardzo trafnie napisane. To esencja tego, jak stworzyć stronę internetową samodzielnie.

Wybór między kreatorem a CMSem zwykle sprowadza się do jednego: ile to kosztuje.

Jeśli serwis ma być naprawdę najzwyklejszą wizytówką, której adres firma wstawi np. Na fanapge’u czy ulotkach, to kreator online może się okazać wystarczający. Jeśli jednak przedsiębiorstwu zależy na jak najwyższej jakości serwisu (włącznie z odpowiednią budową techniczną, która uwzględnia SEO) – wtedy pozostaje zlecić stworzenie strony internetowej specjalistom. Mogą oni wykorzystać wspomniany CMS WordPress abo inny – jeśli tak życzy sobie zleceniodawca.

Jak zbudować dobrą firmową stronę www?

Po pierwsze: zastanowić się, jaka strona jest firmie konkretnie potrzebna. Im więcej wie na ten temat osoba decyzyjna, tym lepsze decyzje podejmie.

Po drugie: wybrać takie rozwiązanie, które da możliwość rozwoju o jeden lub dwa poziomy wyżej. Chodzi o to, że jeśli dziś firm potrzebuje tylko najprostszej wizytówki, to być może za kilka miesięcy będzie chciała stworzyć coś większego bez konieczności tworzenia serwisu od nowa. Warto to mieć na względzie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here