Linki do strony

Trzeba zacząć od tego, że sposoby na skuteczne linkowanie zmieniają się wraz z upływem czasu i wraz ze zmianą polityki znanej przeglądarki internetowej google. Nie powstanie nigdy obiektywny i jedynie słuszny artykuł, który będzie na tyle uniwersalny, żeby traktować o linkowaniu w sposób kompleksowy raz na zawsze. Musimy być czujni i systematycznie dokształcać się w temacie seo i pozycjonowania jako takiego. Czasy się zmieniły i nie wystarczy już tylko pisać precli i umieszczać ich w katalogach, jak niektórzy myślą – trzeba sięgać po dostępne na rynku narzędzia, które pomogą nam odnaleźć się w tym trudnym temacie.

Przez wielu specjalistów ostatnio bardzo uznawana jest metoda pozyskiwania linków opierająca się na artykułach gościnnych, która jest ponoć bardzo skuteczna. Wymaga ona jednak trochę cierpliwości oraz zaangażowania. Linki o których mowa są dobre i naturalne oraz są z treści serwisów o podobnej do naszej tematyce.

Jakie narzędzia mogą nam w tym pomóc?

Już kilkukrotnie możemy przyspieszyć cały proces opisanego linkowania, jeżeli do pomocy użyjemy dedykowanej aplikacji, jaką jest WhitePress. Autorzy WP już w kilku słowach opisują cel stworzonego przez siebie narzędzia: „Przede wszystkim jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcami i wydawcami. Na dzisiaj podstawową usługą, w której pośredniczy jest publikacja artykułów sponsorowanych, notek prasowych i treści content marketingowych.” Mimo, że nie jest to typowe narzędzie do działań seo, będzie spełniało idealnie swoje zadanie przy promowaniu witryny internetowej. Z całą pewnością jest to narzędzie marketingowe, które zasługuje na uwagę.

Jak to wygląda w praktyce?

Wiemy już, że narzędzie WP pośredniczy pomiędzy reklamodawcami, a wydawcami. Wchodząc na stronę serwisu, będziemy mogli odnaleźć tam spis wydawców, którzy są chętni, żeby na ich serwisach publikować różne artykuły i reklamy. Oczywiście będziemy mogli porównywać wydawców, oceniać jakość ich serwisów oraz wygląd. Dzięki temu każdy reklamodawca może podjąć bardziej przemyślaną decyzje i świadomie kierować swoją kampania marketingową w internecie.

To co kiedyś musieliśmy wykonywać sami (zajmując się linkowaniem), teraz w większości tych czynności pomoże nam właśnie WhitePress. Co konkretnie? Wyszukanie w serwisie interesujących nas blogów branżowych, ocena jakości, zebranie parametrów seo, umożliwienie szybkiego kontaktu z wybranymi właścicielami blogów, wykalkulowanie ceny linkowania oraz wiele wiele innych praktycznych i przydatnych rzeczy. Z racji tego, że WP jest nieskomplikowane i bardzo szybkie, jesteśmy w stanie zaoszczędzić bardzo dużo czasu w skali miesiąca. Im więcej mamy do opublikowania tym bardziej przyda nam się WP.

Najfajniejsze jest to, że cały proces publikowania odbywa się na jednym serwisie. Na WhitePress zlecamy stworzenie tekstu albo dodajemy swój własny – jeżeli zostanie zaakceptowany możemy przejść do wyboru konkretnego serwisu, gdzie opublikujemy tekst (pomoże nam w tym specjalna wyszukiwarka) – następnie płacimy za usługę i gotowe!. Po ok. 3 dniach nasz artykuł jest opublikowany w najbardziej optymalny z możliwych sposobów.

Jak prezentuje się serwis?

Przedmiotowa aplikacja składa się z następujących sekcji – sekcja serwis, sekcja artykuły sponsorowane, sekcja artykuły eksperckie, artykuły płatne.

Krok po kroku

Umieszczamy naszą witrynę w WhitePress, żeby ją promować. Po zalogowaniu się na konto klikamy (Reklamodawca) po prawej stronie czerwony przycisk (Dodaj stronę internetową) w sekcji Serwis. Teraz wyświetli się kwestionariusz, w którym umieszczamy adres naszej strony.

Eksperckie artykuły

Następnym krokiem ku lepszemu promowaniu będzie określenie tematyki stron i forum, na których będziemy umieszczać odpowiedni tekst – robimy to w sekcji artykuły sponsorowane.
Jeżeli będziemy korzystali ze swoich własnych tekstów, wówczas tematykę określamy w sekcji – artykuły eksperckie. Dodatkowym atutem tutaj, można powiedzieć wisienką na torcie jest możliwość ustawienia swojej własnej spersonalizowanej stopki, która będzie się pojawiała automatycznie w każdym z artykułów danego projektu.
Artykuły eksperckie czyli inaczej mówiąc wysokiej jakości artykuły gościnne w których autor może umieścić link. Wymogiem jest, żeby taki link umieszczony był w stopce oraz to, ze nie może być reklamowy, ponieważ nie zostanie zatwierdzony przez moderatora. Taki link musi znajdować się w stopce i nie może być reklamowy.

W sekcji eksperckie artykuły gościnne możemy na przykład:

– umieścić nowy tekst
– złożyć zamówienie na nowy
– skorzystać z wyszukiwarki tematów
– wyświetlić nieaktywne artykuły
– wyświetlić artykuły oczekujące na publikację
– sprawdzić listę artykułów opublikowanych
– wygenerować raport publikacji.

Zalety/Wady

Trzeba pamiętać, że WhitePress dba o jakość, dlatego każdy jeden artykuł musi przejść kontrole i zostać zatwierdzonym.
Jeżeli tak się stanie, jest on już dostępny do pobrania dla wydawcy.

Mamy możliwość ustalenia i decydowania o tym, kto będzie naszym wydawcą. Możemy zastrzec, ze opublikować dany artykuł może tylko i wyłącznie ktoś kto ma x unikalnych użytkowników w skali miesiąca, albo ma x ocenę albo trust flow.

Ważna zasada – jeden artykuł, tekst może zostać umieszczony tylko u jednego wydawcy, który nie otrzymuje żadnych pieniędzy za to. My również nie płacimy za to. Płacimy wyłącznie opłatę manipulacyjna w wysokości 15 zł. W tej sytuacji obie strony są zadowolone, ponieważ jedna strona skutecznie linkuje, a druga pozyskuje bezpłatny content.
Publikacje eksperckie mają to do siebie, że trzeba za nie płacić każdorazowo przelewem, co bywa niewygodne, zwłaszcza kiedy publikujemy sporo i często. Na pocieszenie przedmiotowe artykuły są w zupełności zgodne z polityką google (anchor bez frazy).

Artykuły płatne

Następną sekcją w serwisie WP, którą warto się zainteresować jest sekcja – artykuły sponsorowane. W odróżnieniu od poprzedniej omawianej sekcji, tutaj możemy dowolnie decydować o stosowaniu anchorów oraz wyborze miejsca linka i samej publikacji.

Tutaj możesz:

– umieścić nowy tekst
– złożyć zamówienie na nowy
– ocenić i zobaczyć potencjalne do publikacji serwisy
– zobaczyć gotowe artykuły do publikacji
– sprawdzić listę artykułów, które są w trakcie publikacji
– sporządzić interesujący nas raport.

O co chodzi z artykułem gościnnym?

Tutaj sprawa ma się podobnie jak ostatnio – możemy artykuł napisać sami albo możemy zlecić tę czynność jednemu z wielu copywriterów, którzy współpracują z WhitePress.

Artykuł tak jak poprzednio piszesz sam, lub zlecasz jednemu z 60 copywriterów współpracujących z WhitePress. Przykładowe ceny za takie artykuły nie należą do najtańszych – trzeba zapłacić ok 50 zł netto za 2000 znaków za zupełnie podstawowy tekst i nawet 150zł netto za tekst złożony z 3500 znaków, który jest specjalistyczny i stworzony przez branżowego dziennikarza. najdroższym ale zarazem najlepszym wariantem jest zakupienie tekstu premium, który oczywiście napisany jest przez profesjonalnego dziennikarza tematycznego i dodatkowo dostajemy wszelkiego rodzaju ilustracje, wykresy oraz zrzuty. Koszt takiej usługi to aż 625 zł netto. Trzeba przyznać, że jest to super opcja dla wszystkich, którzy nie maja ograniczonego budżetu i dla których liczy się przede wszystkim skuteczny i kompleksowy marketing.

O czym nie możemy zapomnieć dodając artykuł?

Przede wszystkim o tytule, wstępie, zdjęciu, sformatowaniu tekstu który może zawierać zdjęcia, obrazki, linki, określeniu czy linki mają być dofollow, nofollow, informacji czy nasz tekst jest notatką prasową oraz informacji o dodatkowych usługach. Jest jeszcze możliwość śledzenia statystyk – wystarczy wybrać opcje śledzenia ruchu.

Dodany artykuł wymaga zatwierdzenia. Trwa to nie dłużej niż kilka godzin i po tym czasie zyskuje on status – oczekuje na publikację. Od tego momentu klient jest na bieżąco informowany na temat artykułu – gdzie i kiedy się pojawi. Wszystko bardzo wygodnie i sprawnie.

Najważniejszy etap – wybór serwisu

To zdecydowanie najważniejsza i najlepsza funkcja całej aplikacji WP.

To właśnie ten element przekonał wielu marketingowców i specjalistów SEO do publikowania na WhitePress. Wybór jest ogromy – blisko 3900 sprawdzonych portali gotowych do wydania danego artykułu. I trzeba zaznaczyć, że ta liczba stale rośnie i baza jest cały czas aktualizowana.

Jak się w tym gąszczu danych odnaleźć? Nie musimy się o nic martwić, bo przecież WP wyposażony jest w specjalną wyszukiwarkę z filtrami, która pomoże nam wyszukać dokładnie to co chcemy i w takiej ilości jaką chcemy. W ustawieniach wyszukiwarki ustawiamy filtry tak, żeby wyniki były jak najbardziej dopasowane do naszych potrzeb. Możemy szukać wśród wszystkich portali, a możemy również zawęzić listę do tematycznych portali, które są zbieżne z tematyką naszego artykułu. Wyniki możemy tez ograniczyć poprzez ustawienie maksymalnego budżetu na dany projekt. Wyszukiwarka jest naprawdę rozbudowana i ilość filtrów, z których możemy skorzystać jest bardzo duża. Dla przykładu – możemy określić popularność, ocenę merytoryczną, ocenę techniczno-wizualną, parametry seo (Page Authority, MozRank, MozTrust, Trust Flow, Citation Flow, liczba linków, Ahrefs Domain Rating, Ahrefs Page Rating, Ahrefs Domain RD, Ahrefs Page RD), rodzaj portalu: „dowolny”, „Ogólno-informacyjny – cała Polska”, „Tematyczny – cała Polska”, „Ogólno-tematyczny – regionalny”, „Tematyczny – regionalny”, „Blog”, „Inne”, czy portal zezwala na śledzenie ruchu, czy jest wymagane zdjęcie, czy mają się wyświetlać serwisy wielotematyczne, oferty gdzie to wydawca pisze artykuł, czy mają się wyświetlać portale gdzie była już publikacja, pokazywanie tylko moich ulubionych wybór grupy docelowej, rodzaj linków: „dowolne”, „Tylko linki brandowe, URL, nawigujące, graficzne”, „Także linki mieszane (częściowo EML)”, „Wszystkie linki, w tym EML”, oznaczenia artykułów – czy są dodatkowo oznaczane czy też nie.

Naprawdę, trudno jest nie docenić faktu, że wszystkie narzędzia i informacje mamy w jednym miejscu. W bardzo dużym stopniu ułatwia to pracę, zwłaszcza że w każdym momencie możemy wygenerować raport naszych wszystkich działań dotyczących danego projektu.

Pamiętajmy, że są różne warianty oferty, co oznacza, że sugerowana cena będzie się zmieniała wraz ze zmianą opcji. Ostateczną cenę można zobaczyć przechodząc do koszyka i płatności. Możliwe jest opłacenie większej ilości usług jednym przelewem. Podobnie jest na innych znanych platformach sprzedażowych – dodajemy do koszyka kolejne produkty czy usługi i na koniec płacimy za wszystko razem. Podczas całego procesu zakupu, jesteśmy informowani za pośrednictwem poczty e-mail o dokonanej płatności oraz o tym ze faktura jest już gotowa. Oczywiście poczta e-mail to tylko dodatkowa droga kontaktu, ponieważ WhitePress ma wbudowany panel klienta i to tam właśnie możemy znaleźć wszystkie informacje i faktury. Zazwyczaj od momentu uiszczenia przez nas opłaty do publikacji mija ok 3 dni. Nie musimy nerwowo sprawdzać tego co chwile, ponieważ dostaniemy oddzielną wiadomość, w której zostaniemy poinformowani o tym, że nasz artykuł został wydany. Naszą rolą w tym momencie będzie zatwierdzenie tekstu albo zgłoszenie poprawek i uwag. Jeżeli ostatecznie zatwierdzimy tekst zacznie on funkcjonować w sieci na wybranym przez nas portalu oraz, co ważne informacja o tekście pojawi się również informacja na mediach społecznościowych wydawcy.

A co potem? Co nam przysługuje?

Wszystkie opublikowane teksty znajdziemy w zakładce – w toku i gotowe. Wszystkie informacje będą widoczne – dokładna data publikacji, adres witryny, na której opublikowany został tekst, statystyki, cenę linku oraz sam link do serwisu i do mediów społecznościowych. Mówiąc krótko wyświetlą nam się takie informacje jakie zaznaczyliśmy przy zamawianiu. Mamy gwarancję, że przez cały następny rok nasz tekst będzie opublikowany, ponieważ linki są monitorowane pod kątem usunięcia, zmiany lokalizacji i najczęstszych błędów (404, 502). To czyni serwis jeszcze bardziej profesjonalnym.

Drogo czy tanio?

Każdy znajdzie coś dla siebie. Usługi premium (tylko dla wybranych klientów) oscylują w granicach nawet 20000zł. Jest to ogromna kwota, która otwiera drzwi do najlepszych serwisów w bazie. Z drugiej strony 30 zł również wystarczy, żeby opublikować coś na WP. Z całą pewnością cena nie powinna być jedynym kryterium, którym kierujemy się przy wyborze sposobu linkowania. Jest szereg innych bardzo ważnych danych, które musimy uwzględnić (Trust Flow , Page Authority itp.). Dzisiejsze czasy pokazały, że dobre inwestowanie w rozwój i popularność naszej strony zwraca się z nawiązką, dlatego nie możemy kosztu publikacji traktować tylko jako wydatek, ale właśnie jako inwestycje.

Czy White Press jest jakościową marką?

Nie oszukujmy się, że 100% serwisów w bazie WP jest pierwszej jakości. Jak wszędzie, jakość serwisów umieszczanych jest zróżnicowana. Dlatego musimy bardzo szczegółowo dobrać odpowiedni serwis do swoich zapotrzebowań. Musimy się zastanowić, czy zależy nam na silnych i dobrych parametrach seo – wówczas wybierzemy dobry serwis zapleczowy, czy może zależy nam na portalu jakościowym, który zarabia na dobrych publikacjach. Możemy być pewni, że w całej bazie nie natrafimy na serwis, który ma mniej niż 2500 unikalnych użytkowników, ponieważ jest to wymóg WP i portale z mniejsza ilością użytkowników nie będą przyjmowane (przyjęcie odbywa się na podstawie raportu i statystyk google). Dzięki takiej polityce WP może zaoferować użytkownikowi więcej niż tylko seo – może z powodzeniem sprowokować ruch na naszą stronę.

Czy możemy zaufać WhitePress?

To czy WP będzie bezpieczne zależy tylko i wyłącznie od użytkowników i tego czy będą działali zgodnie z regulaminem google. Jeżeli za pośrednictwem serwisu będziemy wydawali wyłącznie bezpłatne eksperckie artykuły to możemy spać spokojnie.

Ryzyko zaczyna się w momencie kupowania artykułów i umieszczania w nich linka w anchorze. Święty spokój zapewniłby nam link nofollow, z tym że jest to bardzo nieefektywne dla całości działań. Jak przy każdym z tego rodzaju serwisów, musimy uważać na kary google, które mogą zniweczyć nasze wieloletnie starania podniesienia pozycji i jakości naszej strony.

Parę słów na koniec

Z tego co można zaobserwować baza WhitePress regularnie się rozwija i powiększa. Już teraz jest się czym pochwalić, a wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej. Nie można odmówić serwisowi skuteczności i prostej obsługi. Bardzo dużo czasu można zaoszczędzić korzystając z zaawansowanej wyszukiwarki WP oraz z raportów naszej całej aktywności. Zasady są jasne i przejrzyste, dlatego zarówno wydawcy jak właściciele linków mogą z łatwością nawiązać kontakt oraz sprawnie załatwić wszelkie formalności. Póki co WP nie ma realnej konkurencji w kraju, co powoduje że trudno obiektywnie ją ocenić.

Warto wspomnieć, że WhitePress nie zostawia użytkowników samym sobie i dba o to, żeby klienci byli świadomi i obeznani w temacie pozycjonowania i marketingu internetowego. Robi to za pośrednictwem zakładki – baza wiedzy, gdzie możemy znaleźć całkiem sporo przydatnych i aktualnych materiałów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here