organizacja pracy
Fot. Pexels.com

Pracujesz z domu, ale nie jest to efektywne? Często się rozpraszasz? Masz problem z dotrzymywaniem terminów? Nie martw się, praca zdalna może być efektywna. Ważna jest jednak odpowiednia organizacja pracy.

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/praca-zdalna-w-domu/

Organizacja pracy, a lista

Podstawową rzeczą, która pozwoli się nam zorganizować jest tworzenie list zadań. Warto tworzyć krótkie listy do zrobienia. Dobrym pomysłem jest umieszczenie każdej rzeczy na samoprzylepnej karteczce i wyrzucanie ich kiedy uda nam się dane zadanie zrobić. Metoda ta jest o tyle genialna, że pomaga także w łatwy sposób wyznaczać priorytety. Wystarczy, że zmienisz kolejność karteczek.

Metoda z karteczkami nie jest jedyną. Znajdź taki sposób jaki będzie dla Ciebie najlepszy. Może to być zwykła kartka, plik w excelu, plik w wordzie, czy od razu tworzenie w bullet journal. Możliwości masz wiele. Wypróbuj je!

Narzędzia do organizacji pracy zdalnej

W związku z tym, że pracujemy zdalnie warto pomyśleć o narzędziach online, które mogą wspomóc naszą pracę. Jednym z ciekawych rozwiązań na ułatwienie i lepsze zorganizowanie grupowej pracy jest umieszczanie rzeczy na dysku Google. A także tworzenie na nich materiałów, do których każdy członek zespołu będzie miał dostęp. Jest to bardzo łatwe narzędzie, które usprawni współpracę w zespole.

Jeśli w pracy biurowej korzystałeś z komputera stacjonarnego, a teraz masz laptop mogło się zdarzyć, że nie przeniosłeś wszystkich informacji. W takiej sytuacji warto zainstalować TeamViewer. Narzędzie to pozwala na uzyskanie zdalnego dostępu do komputera. Będziemy na laptopie widzieć elementy z pulpitu komputera stacjonarnego. Program ten jest również wykorzystywany przez informatyków do sprawdzania usterek. TeamViewer stał się bardzo popularny, gdy pracownicy przenieśli się do własnych domów.

Praca zdalna może być problematyczna. Zwłaszcza jeśli nie jest to nasz styl pracy. Dzięki poradom z tego artykułu powinno być Ci łatwiej w codziennej pracy. Dotyczy to zarówno organizacji czasu jak i pracy wspólnej z innymi członkami zespołu. Nie zapomnij o podstawie czyli komunikatorach internetowych.

Zobacz też: http://twojadrogasukcesu.pl/zarzadzanie-projektami-jak-to-robic-jak-profesjonalista/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here