Reklama SMS

Sytuacja, w jakiej obecnie znajduje się wiele firm i przedsiębiorców wymaga elastyczności oraz pomysłowości. Coraz więcej osób przenosi swoje biura do domów oraz rozpoczyna pracę zdalną. Firmy natomiast przenoszą się do Internetu, bo to niekiedy jedyna możliwość na zachowanie ciągłości trwania biznesu. Jak w tych niepewnych czasach zadbać o komunikacje z potencjalnymi klientami?

Geotargetowanie SMS – czym jest?

Wiadomość MMS lub SMS geotargetowana to usługa, która pozwala na wysłanie informacji do osób, które znajdują się w zasięgu kilkuset metrów od danego miejsca – na przykład sklepu, biura lub galerii handlowej. Rozwiązanie to stosuje się w celu poinformowania potencjalnych klientów o nadchodzących promocjach, o zmianach w godzinach działania sklepu lub ważnych wydarzeniach, odbywających się na terenie miasta. Pozwala ono na przedstawienie oferty osobom, które nie znajdują się w bazie naszych kontaktów. Jak podają statystyki, wiadomości takie odczytywane są w 80- 95%, co czyni je wyjątkowo skutecznym sposobem na dotarcie do innych. Obserwowane reakcje są błyskawiczne, a niekiedy specjalne narzędzia pozwalają na zbudowanie profilu danych osób, na podstawie filtrów i tagów – uwzględniając takie informacje jak zainteresowania, wiek, płeć czy adres.

Skuteczna reklama SMS

Według statystyk w roku 2018 odnotowano aż 3,7 miliardów użytkowników posiadających urządzenia mobilne – potencjał ten warto wykorzystać również w celach marketingowych. Chociaż SMS jako sposób na komunikacje wykorzystywany jest już od ponad 20 lat, prowadzenie za jego pomocą kampanii marketingowych jest nowością – jak się jednak okazuje bardzo skuteczną nowością. Według innych badań, aż 71% osób, które otrzymały wiadomość tekstową na swój telefon, zostało zmotywowanych do poszukania więcej informacji. Dlaczego tak się dzieje? Porównując liczbę otrzymywanych reklam w formie SMS z reklamami w formie email-ów wyraźnie widać, że tych drugich jest zdecydowanie więcej. Ludzie więc ignorują nieznajome listy elektroniczne, natomiast reklama SMS wydaje im się bardziej indywidualna i wzbudza większe zainteresowanie.

Aby jednak osiągnąć sukces w tej dziedzinie, warto wziąć pod uwagę wiele czynników – między innymi czas wysłania wiadomości. Doskonałym przykładem jest tutaj sieć znanych w kraju perfumerii, która wysłała wiadomości z ofertą na perfumy w dni poprzedzające Walentynki – a dokładnie, w piątkowe popołudnie. Jaki był tego skutek? Jeszcze tego samego dnia w sklepach pojawiły się tłumy klientów. Ty również chcesz skutecznie reklamować swoje produkty za pomocą SMS? Skorzystaj z firm, które oferują swoją pomoc, między innymi „Marketing Relacji”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here