Jak wybrać dobry i tani hosting?

Wybór dobrego i taniego hostingu to zadanie, które stoi przed większością osób, chcących założyć własną stronę internetową. I choć z pozoru dobry hosting nie łączy się z niską ceną, to przy odrobinie wysiłku można obie cechy połączyć. Czytaj dalej i sprawdź, jak go wybrać.

Zarabiaj na Whitepress

Aby wybrać dobry i tani hosting, należy mieć świadomość kryteriów, według jakich powinno się wybierać konkretną usługę. Analizując dostępne na rynku oferty, trzeba wziąć pod uwagę m.in. bezpieczeństwo, jakie gwarantuje dostawca hostingu. Tani i dobry hosting, powinien zwalniać posiadacza od zaprzątania głowy takimi rzeczami, jak spam czy ataki hakerskie.

Kryteria wyboru dobrego i taniego hostingu

Bezpieczny hosting to dobrze chroniona serwerownia, a także oprogramowanie. Dlaczego? Serwerownie dostawców hostingu to miejsca strategiczne dla hakerów. To właśnie tam, magazynowane są cenne i wrażliwe dane klientów firm hostingowych. Przed wyborem hostingu sprawdź, jakie zabezpieczenia gwarantuje konkretny dostawca i przeanalizuj wszystkie dostępne oferty.

Kryterium bezpieczeństwa to dopiero początek. Początkowo tani hosting, może okazać się kosztowną pułapką w późniejszym etapie. Sporo osób bezmyślnie wybiera najtańszy hosting w pierwszym roku obowiązywania umowy, za który trzeba słono zapłacić w latach kolejnych. W tej kwestii warto również sprawdzić, na jak długo wiążemy się z konkretnym dostawcą usług. Przyda się tu złota rada, która dotyczy zawierania wszystkich umów – przed podpisaniem dokładnie zapoznaj się z jej warunkami, sprawdź regulamin, a jeśli coś nie jest jasne, nie bój się pytać.

Dobry dostawca hostingu, powinien być do dyspozycji klienta niemal zawsze, kiedy tylko jest potrzebny. Zaufanego dostawcę hostingu można poznać m.in. po jakości obsługi klienta, która jest widoczna praktycznie już na etapie analizowania umowy.

Wybierając dobry i tani hosting, nie można poprzestać tylko na wymienionych parametrach. Istotną kwestią jest również transfer. Jeśli planujesz stworzyć prostą stronę (np. wizytówkę), transfer rzędu 50 GB miesięcznie z pewnością wystarczy. Podobnie jeśli planujesz stworzyć niewielki sklep internetowy, który ma być skierowany do niszowego klienta.

Jeśli planujesz stworzyć stronę, która będzie docierała do co najmniej kilku tysięcy unikalnych użytkowników, pomyśl o transferze rzędu 100-300 GB. Poza tym sprawdź, czy usługodawca daje dostęp do wersji PHP, umożliwia tworzenie subdomen, kont pocztowych, a  także jaki jest limit baz MySQL.

Zarabiaj na blogu z Whitepress

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here