Bez audytów SEO przeprowadzenie pozycjonowania nie może się udać
źródła grafiki: pixabay.com

Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych działań marketingowych w sieci, które polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Z reguły zadanie to realizuje się w chwili zakładania własnej witryny, część przedsiębiorców jednak o tym zapomina i robi to już po fakcie. Jest o co walczyć – w sieci obecnie coraz więcej osób robi zakupy i uznaje to za znacznie lepsze rozwiązanie niż chodzenie do sklepów stacjonarnych, co wiąże się z korkami oraz czasami bardzo długimi kolejkami do kasy. E-handel ma wiele zalet także z punktu widzenia przedsiębiorcy. Warto wymienić wśród nich przede wszystkim duży i chłonny rynek – w sieci (poza pewnymi wyjątkami) nie istnieje pojęcie lokalizacji, dlatego zakupu w sklepie wysyłkowym można dokonać z praktycznie całego kraju. Warto jednak wiedzieć, że łączy się to także z dużą konkurencją. Warto przeprowadzić przede wszystkim pozycjonowanie i nie pomijać audytów SEO.

Pozycjonowanie – podstawa we współczesnym e-commerce

Pozycjonowanie polega na sukcesywnej poprawie widoczności witryny w Google. Proces ten może zająć nawet do wielu miesięcy lub lat w przypadku, gdy chcemy wypromować nasz sklep na bardzo znaną i konkurencyjną frazę kluczową, taką jak „ubrania damskie” bądź „portal aukcyjny”. Wypozycjonowanie się w takich słowach kluczowych jest w zasadzie niemożliwe i łączy się z ogromnymi nakładami finansowymi, często niewspółmiernie wysokimi w stosunku do rezultatów. Czasami warto obniżyć swoje oczekiwania i dotrzeć na pierwszą stronę i na pierwsze dziesięć wyników.

Pozycjonowanie realizuje się trzech etapach – audyt SEO, działania on-site oraz działania off-site. Audyt opiszemy dokładniej w kolejnych akapitach, teraz jednak skupmy się na praktycznej części pozycjonowania. Działania on-site polegają na modyfikacji kodu źródłowego witryny w taki sposób, aby spełnił wszelkie oczekiwania algorytmu Google, który przyznaje pozycję każdej ogólnodostępnej stronie. Z kolei działania off-site obejmuje w głównej mierze zbudowanie odpowiednio dużej bazy linków zwrotnych, które będą prowadzić do Twojej witryny.

Przeprowadzanie audytów SEO to praca dla profesjonalistów

Bez audytów SEO pozycjonowanie nie ma sensu. To pierwszy i przez wiele osób oceniany jako najważniejszy etap pozycjonowania, który polega na dokładnej analizie wybranej podstrony pod kątem jej stanu. Pozycjonerzy, programiści oraz inne osoby związane z wybraną agencją SEO ocenią praktycznie każdy aspekt techniczny strony WWW. Ocenie podlegają błędy 4xx i 5xx, przekierowania 3xx, dostęp do pliku robots.txt, mapa XML, stan aktualnej indeksacji, liczba błędów witryny oraz szybkość jej działania i wiele, wiele innych. Wszystkie te parametry umożliwiają dokładne zaplanowanie przez pozycjonerów dalszej strategii, a także przekazanie klientowi ceny za wybrane usługi. Bez audytów SEO pozycjonowanie jest błądzeniem we mgle i rzadko okazuje się efektywne. Co więcej, część szczególnie znanych i lubianych agencji SEO realizuje audyt jeszcze przed ostatecznym podpisaniem umowy. To bardzo rozsądne podejście, które warto wykorzystać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here