Jak budować markę osobistą na LinkedIn

LinkedIn to Facebook dla biznesu. Możesz szukać tam pracy lub pracowników. Budować wizerunek firmy lub osobisty. I na tym ostatnim warto się skupić. Dlaczego? LinkedIn to profesjonalne medium, które staje coraz bardziej popularne. To dobre miejsce żeby pochwalić się swoim CV, portfolio i zawodowymi osiągnięciami. W dodatku w niemałym gronie – z LinkedIn korzysta prawie 3 miliony Polaków. Zobacz jak budować skuteczną i profesjonalna markę osobistą na LinkedIn?

Zastanów się dlaczego tu jesteś

LinkedIn jest specyficznym medium społecznościowym. Nie podzielisz się tutaj zdjęciami z wakacji lub fotkami z imprezy (to znaczy możesz, ale nie jest to najlepiej postrzegane), za to możesz udostępnić swoje osiągnięcia zawodowe, pokazać certyfikat z odbytego kursu lub szkolenia. Dlatego zanim założysz LinkedIn zadaj sobie pytanie – w jakim celu to robisz. Szukasz pracy? A może chcesz wykreować markę osobistą?

I jeśli pomyślałeś o drugiej odpowiedzi, to musimy jeszcze wyjaśnić, czym marka osobista w ogóle jest. Personal branding to wszelkie aktywności, które mają na celu profesjonalną komunikację na temat:

  • siebie,
  • przebiegu kariery,
  • specjalnych umiejętności,
  • zainteresowań.

Marka osobista, jak sama nazwa wskazuje robi z nas w jakimś stopniu produkt. Jednak w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Sprzedajemy nie tylko swoje usługi, ale także siebie jako całość. Oferujemy nasze umiejętności, doświadczenie i rozwiązania. Więcej informacji na temat marki osobistej znajdziesz tutaj https://efectownia.pl/jak-budowac-marke-osobista-na-linkedin/.

Uzupełnij profil

 

Tak jak na każdym innym portalu społecznościowym, tak i na LinkedIn tworzymy swój osobisty profil. Bardzo ważne dla kreowania marki osobistej jest podanie informacji o nas samych. Nie tylko rok urodzenia i tym podobne, ale doświadczenie zawodowe, posiadane umiejętności, odbyte kursy i ukończone studia. Ważną belką jest także miejsce na wypisanie swoich zainteresowań. W końcu człowiek, to nie tylko praca. Dodaj także zdjęcie profilowe. Pamiętaj jednak, że powinno być ono profesjonalne, a nie selfie z plaży. Jeśli nie masz zdjęcia biznesowego, to możesz wykonać je samodzielnie w domu – ustaw się na tle białej ściany, ubierz elegancką koszulę i gotowe.

Dobierz swoich odbiorców

LinkedIn rządzi się innymi prawami niż Facebook. Żeby “zaprosić kogoś do znajomych” nie musisz faktycznie tej osoby znać. Sieć kontaktów poszerza się na zasadzie pokrewnych zawodów i osób, które mogą nam coś dać – oczywiście w kwestii zawodowej. Dlatego świadomie wybieraj swoich odbiorców, ponieważ to oni będą Twoim głównym źródłem informacji. Co ciekawe za każdym razem, kiedy ktoś odwiedza Twój profil zostaniesz o tym fakcie poinformowany. Tak samo osoba, której profil Ty odwiedzisz. To także dobry i skuteczny sposób na poszerzenie grona kontaktów i dowiedzenie się kogo przyciąga Twój profil. Nie bój się tego wykorzystać. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowania marki osobistej na LinkedIn? Wejdź na stronę efectownia.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here