LinkedIn to Facebook dla biznesu. Możesz szukać tam pracy lub pracowników. Budować wizerunek firmy lub osobisty. I na tym ostatnim warto się skupić. Dlaczego? LinkedIn to profesjonalne medium, które staje coraz bardziej popularne. To dobre miejsce żeby pochwalić się swoim CV, portfolio i zawodowymi osiągnięciami. W dodatku w niemałym gronie – z LinkedIn korzysta prawie 3 miliony Polaków. Zobacz jak budować skuteczną i profesjonalna markę osobistą na LinkedIn?
Zastanów się dlaczego tu jesteś
LinkedIn jest specyficznym medium społecznościowym. Nie podzielisz się tutaj zdjęciami z wakacji lub fotkami z imprezy (to znaczy możesz, ale nie jest to najlepiej postrzegane), za to możesz udostępnić swoje osiągnięcia zawodowe, pokazać certyfikat z odbytego kursu lub szkolenia. Dlatego zanim założysz LinkedIn zadaj sobie pytanie – w jakim celu to robisz. Szukasz pracy? A może chcesz wykreować markę osobistą?
I jeśli pomyślałeś o drugiej odpowiedzi, to musimy jeszcze wyjaśnić, czym marka osobista w ogóle jest. Personal branding to wszelkie aktywności, które mają na celu profesjonalną komunikację na temat:
- siebie,
- przebiegu kariery,
- specjalnych umiejętności,
- zainteresowań.
Marka osobista, jak sama nazwa wskazuje robi z nas w jakimś stopniu produkt. Jednak w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Sprzedajemy nie tylko swoje usługi, ale także siebie jako całość. Oferujemy nasze umiejętności, doświadczenie i rozwiązania. Więcej informacji na temat marki osobistej znajdziesz tutaj https://efectownia.pl/jak-budowac-marke-osobista-na-linkedin/.
Uzupełnij profil
Tak jak na każdym innym portalu społecznościowym, tak i na LinkedIn tworzymy swój osobisty profil. Bardzo ważne dla kreowania marki osobistej jest podanie informacji o nas samych. Nie tylko rok urodzenia i tym podobne, ale doświadczenie zawodowe, posiadane umiejętności, odbyte kursy i ukończone studia. Ważną belką jest także miejsce na wypisanie swoich zainteresowań. W końcu człowiek, to nie tylko praca. Dodaj także zdjęcie profilowe. Pamiętaj jednak, że powinno być ono profesjonalne, a nie selfie z plaży. Jeśli nie masz zdjęcia biznesowego, to możesz wykonać je samodzielnie w domu – ustaw się na tle białej ściany, ubierz elegancką koszulę i gotowe.
Dobierz swoich odbiorców
LinkedIn rządzi się innymi prawami niż Facebook. Żeby “zaprosić kogoś do znajomych” nie musisz faktycznie tej osoby znać. Sieć kontaktów poszerza się na zasadzie pokrewnych zawodów i osób, które mogą nam coś dać – oczywiście w kwestii zawodowej. Dlatego świadomie wybieraj swoich odbiorców, ponieważ to oni będą Twoim głównym źródłem informacji. Co ciekawe za każdym razem, kiedy ktoś odwiedza Twój profil zostaniesz o tym fakcie poinformowany. Tak samo osoba, której profil Ty odwiedzisz. To także dobry i skuteczny sposób na poszerzenie grona kontaktów i dowiedzenie się kogo przyciąga Twój profil. Nie bój się tego wykorzystać. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowania marki osobistej na LinkedIn? Wejdź na stronę efectownia.pl.