Jak zarabiać na Instagramie

Siła Instagrama wciąż rośnie, jego popularność z pewnością jest fenomenem. Aktualnie korzysta z niego już około 700 milionów użytkowników. Ta liczba wciąż rośnie, będąc jedynie potwierdzeniem, w jakim kierunku aktualnie następuje rozwój. Przeglądając Instagram mamy pogląd na to jak bardzo różnią się osoby korzystające z niego. Oprócz kolejnego komunikatora, jakim po części stał się Instagram, odnajdziemy tu idealne medium do promowania siebie lub swojej firmy. Istnieją na nim również profile, których właściciele korzystają z aplikacji w pełnym wymiarze. Potrafią zarabiać za jego pośrednictwem, robiąc tak naprawdę to co lubią i co sprawia im przyjemność. W czasach gdzie obrazki wygrywają z treścią pisaną, nie jest to dziwne. Jak umiejętnie korzystać z Instagrama i zarabiać na nim pieniądze?

Czym jest WhitePress – czyli jak zarabiać na Instagramie

Wchodząc na stronę www.whitepress.pl stykamy się ze zjawiskiem content marketingu, czyli najprościej mówiąc marketingu przydatnych i bardzo atrakcyjnych treści. Czym w przypadku Instagrama jest treść? To opublikowane przez nas, unikatowe zdjęcie, które przekazuje odbiorcy informację o produkcie, usłudze lub marce, którą użytkownik chce promować. Pod zdjęciem można umieścić krótki opis, tego co znajduje się na fotografii, ewentualnie hashtagi, które tworzą całe zbiory zdjęć i połączenia pomiędzy nimi. Dzięki nim możemy wyszukać interesujące nas treści. Do zdjęcia możemy również dodać lokalizację i oznaczenie produktu wprost na zdjęciu. Jest to duże ułatwienie dla odbiorcy naszych treści, dzięki takim oznaczeniom łatwiej będzie mu znaleźć produkt i dowiedzieć się o nim więcej. Dodatkowym atutem jest wstawianie linków, które są swoistymi odsyłaczami do udostępnianych treści. Popularyzacja marek, przez twórcę contentu, daje odbiorcom łatwiejszy dostęp do informacji o ich produktach, unikatowe spojrzenie na nie i przede wszystkim opinie, z którą odbiorca może chcieć się utożsamiać. Platforma Whitepress jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcą, czyli osobą, która chce wypromować swój produkt za pośrednictwem Instagrama, a osobami, które mogą ten produkt lub usługę opublikować na swoim profilu. Dawniej Whitepress posiadał jedynie raklamodawców lub wydawców dzisiaj jest tu miejsce również dla influencerów.

Kim jest influencer?

Według platformy, jest to osoba, która skutecznie wpływa na innych. Taka, której opinia wpływa na odbiorców bardziej niż najlepsza kampania reklamowa. Osoby publikujące treści w Internecie, posiadające popularne profile, zyskały już grono lojalnych fanów, którzy polegają na ich opinii. Relacja z odbiorcami jest stała i powoduje ich utożsamianie się z obserwowanym influencerem. Kiedyś można było powiedzieć o takiej osobie, że to w pewnym sensie lider albo idol. Dziś, kiedy przekaz w pełni odbywa się przez medium, jakim jest Internet, słowo influencer na dobre zadomowiło się w strefie online.

Kto może być influencerem?

Tak naprawdę nie ma w tej kwestii ograniczeń. Może być nim każdy, kto potrafi skupić uwagę odbiorcy i wzbudzić w nim zaufanie. Czemu niektórym się udaje, a innym nie? Wbrew pozorom, kluczem do sukcesu okazuje się systematyczność i umiejętność wzbudzenia zainteresowania. Jest to ciężka praca, wiele osób sądzi, że wrzucanie i podpisywanie zdjęć to nic trudnego i nie można nazwać tego zajęciem godnym jakichkolwiek pieniędzy. Niewiele trzeba, żeby przekonać się, że to zajęcie nie jest takie proste. Wystarczy samemu spróbować.

Jak sprawić by profil na Instagramie miał dużą ilość obserwatorów?

Ilu obecnie posiadasz obserwatorów? Duże firmy chcąc nawiązać współpracę, szukają kanału, który dotrze do jak największej liczby odbiorców. Stąd też, dużym zainteresowaniem cieszą się jedynie te profile, które mają największy ruch. Silna grupa, lojalnych obserwujących to klucz do sukcesu. Jest kilka prostych sposobów, które zwiększają Twoją oglądalność. Zdobywanie popularności wiąże się z wieloma czynnikami, poniżej kilka prostych podpowiedzi.

Na pierwszy rzut oka, kiedy trafiamy na dany profil, widzimy bio, czyli opis tego kim jesteśmy i co robimy w sieci. Ważne jest również, aby umieścić kontakt do siebie. To zdecydowanie zwiększa zaufanie i znaczenie twórcy. Pierwsze wrażenie jest niesamowicie ważne, bo na kolejne, odbiorca może nie mieć już czasu. Jeśli przez pierwsze 5s nie zainteresujemy naszym profilem odbiorcy, nie możemy liczyć na to, że zagłębi się on w przekazywane przez nas treści. Zdjęcie profilowe jakim się posługujemy jest kluczowe. Jest to nasza wizytówka, jeśli jest ona pozytywnie odebrana, to będzie przyciągać odbiorców i powodować większy ruch na naszym profilu, a co za tym idzie kolejnych obserwatorów.

Następnym aspektem jest regularne wstawianie zdjęć i to nie byle jakich zdjęć. Fotografie to tak naprawdę tajna broń Instagramera. Zdjęcia muszą być najwyższej jakości. Warto więc poświęcić czas na obróbkę ich. Odbiorca łatwiej ufa profesjonaliście niż osobie, która już na pierwszy rzut oka, nie do końca wie co robi. Jeśli poważnie myślisz o zarabianiu na Instagramie, powinieneś zainwestować w aparat, który wykona unikalne zdjęcia.

Nie zapominaj o hashtagach. Obecnie w Internecie łatwo wyszukać całe grupy hashtagów, dotyczących wybranej niszy. Odpowiednie tagi pomaga znaleźć aplikacja TagForLikes. Nie musisz ich sam wymyślać i wpisywać, wystarczy je skopiować i wkleić pod umieszczoną fotografią. Należy również pamiętać o tym, że nieodwzajemnianie interakcji nawiązanej przez obserwatora, nie poskutkuje jego częstymi odwiedzinami. Jeśli ktoś lubi nasze zdjęcia i angażuje się pisząc komentarze, nie możemy uznać, że to nam się należy. Warto pokazać temu obserwatorowi, że jesteśmy mu wdzięczni za uznanie i doceniamy to. Każdy chce być zauważony, nawet jeśli schlebia nam czyjś komentarz, powinniśmy umieć zareagować i odpowiedzieć na niego. Autentyczność w tym co robimy, jakie treści dodajemy, czy naprawdę się z nimi utożsamiamy jest bardzo istotna. Nie wzbudzi zaufania osoba, która dla pieniędzy doda zdjęcia jakiegoś produktu, ale tak naprawdę nigdy z niego sama nie skorzysta. Nie można wyrazić rzetelnej opinii w temacie, o którym nie mamy pojęcia. Dlatego bardzo istotne jest, aby publikowane przez nas treści, były zgodne z naszymi przekonania. Warto skupić się na jednej niszy, tak aby grono naszych odbiorców wiedziało, że nasze zainteresowania są ukierunkowane i jasne. Za pośrednictwem Instagrama pasję łatwo możemy zmienić w sposób na zarabianie. Wystarczy jedynie nabyć umiejętności zaprezentowania jej innym. Ludzie szukając, na przykład profili motoryzacyjnych, nie chcą czytać o pieczeniu ciast. Im węższy profil tym ciężej o dużą ilość marek, zainteresowanych tym co robimy. Powinniśmy więc mądrze wybierać treści, które chcemy publikować, tak aby nie narażać się na krytykę.

Jakie inne możliwości daje nam Instagram?

Wprowadzenie funkcji InstaStory, powoduje, że możemy być jeszcze bliżej obserwatorów. Krótkie filmiki, które za pomocą aplikacji możemy dodawać, są widoczne dla obserwatora jedynie przez 24 godziny. My za to, mamy podgląd i na bieżąco możemy monitorować, ile osób obejrzało naszą relację oraz kim są Ci obserwatorzy. InstaStory jest więc doskonałym narzędziem do promowania na przykład eventów. Możemy z nich tworzyć krótkie relacje.

Podobnie dzieje się w momencie kiedy rozpoczniemy relację Live, wtedy obserwatorzy otrzymają informację, że coś się u nas dzieje i mogą na bieżąco to komentować.
Za pośrednictwem platformy Direct, użytkownik może przesyłać treści bezpośrednio swoim znajomym. To znaczne ułatwienie komunikacji.
Instagram prócz umożliwienia filtrowania zdjęć, wprowadził również ich obróbkę, jest to kilka funkcji dzięki którym możemy modyfikować zdjęcia. Tak aby stały się one atrakcyjniejsze w odbiorze.
Możliwości, które oferuje Instagram jest coraz więcej. Wynika to z ciągłego rozwoju aplikacji i chęci użytkowników do korzystania z niej. Najistotniejsze jest to, aby zrozumieć, że w dzisiejszych czasach jest to narzędzie jak każde inne, które może posłużyć do pracy. Uświadomienie sobie tego, otwiera wiele możliwości rozwoju. Jeśli kreatywnie myślimy i mamy czas, żeby angażować się w to działanie, możemy spróbować, podjąć trud i działać.

Zasięgi influencerów, jak to zmierzyć?

Co mówi nam zasięg? Przede wszystkim pokazuje ilu użytkowników zainteresowało to, co robimy, do ilu osób to dociera i ile razy nasze treści są wyświetlane. Zasięg rośnie wraz z popularnością influencera. Do jego badania służą odpowiednie narzędzia. Wśród najbardziej popularnych używanych w sieci możemy znaleźć Sotrender lub NapoleonCat. Zasięg rośnie również w momencie wzrostu zaangażowania użytkowników. Dla Influencera, zasięg, to potwierdzenie tego, że dobrze wykonuje on swoją pracę. Czemu więc się tym nie pochwalić? Ostatnio popularnym zjawiskiem jest uświadamianie odbiorcom, jaki zasięg Influencer osiągnął. Nie ma w tym nic złego, po skończonej pracy, w każdym zawodzie, szef oczekuje od nas wyników. Tu, sami jesteśmy sobie szefem. Wynik możemy publikować dla naszych odbiorców. Oczywistym jest, że osobom które dopiero zaczynają, trudno będzie zbudować silną grupę odbiorców w krótkim czasie. Uzyskanie zasięgu godnego pozazdroszczenia, z dnia na dzień jest wręcz niemożliwe. Z pewnością jednak, razem z poniesionymi nakładami pracy, otrzymamy wzrost zasięgu. Jeśli będzie mieli wystarczającą ilość szczęścia to na pewno uda nam się zaistnieć na Instagramie.

Do dzieła!

Jeśli nasz profil na Instagramie posiada już sporą ilość obserwatorów a my chcemy zacząć zarabiać za jego pośrednictwem, wtedy możemy rozpocząć przygodę z Whitepress. Jak założyć konto? Kiedy już przekroczymy próg platformy, łatwo zorientujemy się, że jest ona bardzo intuicyjna. Oprócz możliwości rejestracji, jest tam całe mnóstwo cennych informacji o tym czy portal się zajmuje, oraz bieżących tematów poruszanych aktualnie w sieci odnośnie content marketingu. Dodatkowo, na platformie, znajdziemy odsyłacz do bloga, na którym regularnie publikowane są artykuły, dotyczące nowinek ze świada social media.

Przechodzimy do procesu rejestracji i wprowadzając swoje dane zakładamy konto. Link aktywacyjny pojawi się na naszym e-mailu.

Klikając w niego uzyskamy możliwość korzystania z platformy. Służy on, oczywiście, potwierdzeniu naszej tożsamości i jest zabezpieczeniem przed zakładaniem fikcyjnych kont. Podczas pierwszego logowania na utworzonym profilu zostaniemy poproszeni o uzupełnienie danych takich jak:

– zdjęcie, na pewno warto je tam zamieścić, skoro i tak jesteśmy już osobami rozpoznawalnymi w sieci, nie jest to problem,

– opis, tu musimy się trochę otworzyć, umieć zaprezentować w sposób zachęcający i pokazujący nasze najlepsze cechy

– nazwę pod jaką zaistnieliśmy w sieci, ta dzięki której ludzie kojarzą nasz Instagramowy profil,

– link do naszego profilu na Instagramie.

Oczywiście nie jest wykluczone, że w między czasie prowadzimy bloga, kanału na YouTubie, nie posiadamy konta na Twitter, LinkedIn lub Snapchat. Wszystkie formy są w pełni akceptowalne przez Whitepress i możliwe do wykorzystania. Często łączenie wielu kanałów jest jeszcze bardziej skuteczne niż działanie jedynie w jednym obszarze. Należy jednak pamiętać, że nasza praca sygnowana pod jedną nazwą użytkownika, powinna być spójna i tworzyć całość, tak aby nie wprowadzać odbiorcy w dezorientacje. Z całą pewnością, nie należy się od początku rzucać na głęboką wodę, pisać bloga, publikować zdjęcia na Instagramie i tworzyć unikalne Snapy. Warto zacząć od czegoś co jest nam najbliższe.

Dzięki Whitepress, możemy w łatwy sposób sprecyzować, jaki rodzaj współpracy nas interesuje. W tym celu uzupełniamy zakładkę „Oferty”. Meritum zarabiania są pieniądze. Cenę ustalamy tu indywidualnie, zaraz po otrzymaniu oferty. W końcu, tak jak między sobą różnią się marki i proponowane przez nich usługi, tak ilość pracy włożona przez twórcę, może być różna. Nad jedną kampanią możemy spędzić kilka godzin, bo jest ona nam bliska i wiemy sporo o promowanych produktach, natomiast inna może wymagać świeżego spojrzenia i dużego nakładu pracy, co wiąże się z wydłużeniem czasu na jej realizację. Stąd zróżnicowanie cen w stosunku do pełnionych usług. Swoją atrakcyjność w oczach reklamodawców możemy zwiększyć chwaląc się dotychczasowymi osiągnięciami. W zakładce „Kampanie” wpiszemy wszystkie nasze dotychczasowe współprace, nawet te, które mieliśmy przed rejestracją w serwisie. Jest to wizytówka, którą powinniśmy się pochwalić, żeby zostać pozytywnie odebranym i zachęcić do nawiązania współpracy.

Wszystko już przygotowaliśmy i czekamy.Teraz muszą pojawić się oferty. Jeśli tak się stanie, otrzymamy powiadomienie na naszą skrzynkę e-mail. Dzięki czemu nie musimy sprawdzać cały czas profilu na Whitepress. Jest to ogromne ułatwienie. Służy przede wszystkim ułatwieniu komunikacji i szybszemu reagowaniu. Jeśli dostaniemy wiadomość o propozycji od reklamodawcy, możemy całą komunikację z nim prowadzić za pomocą platformy. To kolejne udogodnienie dla obu zainteresowanych stron. Do tego posłuży zakładka „Zapytania o współpracę”. Wszystkie ustalenia pomiędzy stronami zapisują się w panelu, dzięki czemu mamy do nich ciągły dostęp.Przy dużej ilości zleceń, takie udogodnienie, sprawi że o niczym nie zapomnimy i nie będziemy musieli szukać w stosie e-maili tego, który dotyczył konkretnej współpracy. Jest to wygodne z perspektywy twórcy, ponieważ może czuć się on bezpiecznie w razie niewywiązywania się przez drugą stronę. Wiele osób, pracujących jako wolni strzelcy, wie jak ciężka jest współpraca z klientami. Tu nie ma takiego problemu. Kontrola jest obustronna, jeśli wywiązałeś się ze współpracy i nie ma w stosunku do Ciebie żadnych uwag oraz próśb o poprawki, możesz spodziewać się, że na Twoim profilu automatycznie pojawi się wynagrodzenie, które w prosty sposób możesz wypłacić. Jak to zrobić? W tym celu do osób obsługujących platformę Whitepress wysyłamy fakturę lub rachunek. Oficjalnie rozliczamy się w ten sposób z naszym pośrednikiem, którym jest platforma, a nie klient. Dzięki temu, mamy gwarancję zapłaty. Wiele osób, pracujących indywidualnie z klientami wie, jak istotne jest aby terminowo płacili za wykonaną usługę. Często jednak obietnica mija się z prawdą, a na pieniądze czeka się długimi tygodniami. Nie istnieje żaden próg wypłacania pieniędzy. Każda kwota może zostać przelana na Twoje indywidualne konto. Oprócz wynagrodzenia w postaci pieniędzy, firmy często przesyłają swoim twórcą benefity w postaci produktów lub usług. Jest to kolejny plus takiej formy współpracy. Otrzymujemy za darmo produkt, który testujemy i na podstawie którego tworzymy content. Takie działania są równie często zauważalne w przypadku gwiazd lub osób rozpoznawalnych. Otrzymują one od firm ich produkty, w nadziei, że celebryta pochwali się korzystaniem z nich. To daje marce dodatkową popularność.

Platforma pośrednicząca ma wiele zalet. Tak naprawdę, załatwia ona za nas formalności, o które od momentu rejestracji nie musimy się już martwić. Pozostaje nam jedynie tworzenie dobrego, wartościowego i chwytliwego contentu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here