Prowadzisz sklep stacjonarny i właśnie stworzyłeś swój sklep internetowy? Znakomicie, jednak nie możesz na tym poprzestać, bowiem samo istnienie w sieci nie gwarantuje jeszcze dobrej w niej widoczności. Niestety musisz zadbać o coś takiego jak „pozycjonowanie” by Twój sklep pojawiał się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach.

Tylko taka sytuacja pozwoli Ci na dotarcie to olbrzymiego grona potencjalnych Klientów. Inną kwestią jest atrakcyjność Twojego portalu, jego wygląd, przejrzysta struktura i intuicyjne rozmieszczenie poszczególnych kategorii oferowanych przez Ciebie produktów. Musisz po prostu zadbać by Twój portal wzbudzał zaufanie, był atrakcyjny wizualnie i wręcz zachęcał do zakupów (oczywiście ceny asortymentu także mają olbrzymie znaczenie).

Zapewne zastanawiasz się, „czym tak naprawdę jest to pozycjonowanie„. Jest to szereg czynności, których głównym celem jest uatrakcyjnienie Twojego sklepu dla algorytmów najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Nie jest bowiem tajemnicą, że współczesny człowiek w pierwszej kolejności sięga po telefon i szuka w internecie potrzebnego towaru lub firmy mogącej świadczyć potrzebne mu usługi. Dopiero wówczas kieruje się do punktu stacjonarnego (o ile sytuacja tego wymaga), ale częściej temat załatwiany jest elektronicznie bądź telefonicznie. Olbrzymi wpływ na pozycję w internecie mają unikalne i możliwie profesjonalne opisy oferowanych przez sklep produktów. Oczywiście odpowiedniej jakości zdjęcia są dobrze widzianym ich dopełnieniem. Wszystko to wpływa na atrakcyjność Twojej oferty i jej odbiór przez potencjalnych Klientów.

Samo pozycjonowanie można rozbić na kilka typów: sklepu/portalu, produktu, marki – każde z nich charakteryzuje się trochę innymi działaniami jakie są podejmowane, ale co do zasady wszystko sprowadza się do maksymalnej, możliwej widoczności (czy to produktu, sklepu czy marki). Wszystko to wpływa także na coś takiego jak „rozpoznawalność” bowiem potencjalny Klient nawet jeśli nie zrobi od razu zakupu, to utkwi mu w pamięci, że w tym i tym sklepie było to, czego potrzebuje w danym momencie i o ile nie odstraszyło go nic – wróci do Ciebie.

Kolejną kwestią jest założenie wizytówki na mapach Google. Może Ci się wydawać, że to niepotrzebny gadżet i nie ma żadnego znaczenia – nic bardziej mylnego, bowiem dzięki niej jesteś widoczny dla osób poszukujących właśnie za jej pomocą najbliższego sklepu z daną ofertą (podobnie jeżeli świadczysz usługi, a nie parasz się klasycznym handlem). Sam proces zakładania wspomnianej wizytówki nie jest nadmiernie uciążliwy i problematyczny, jednak musisz pamiętać by nie wprowadzać nieprawidłowych danych, bo to na podany adres przyjdzie Ci kod weryfikujący, który umożliwi pełną aktywację usługi. Reasumując jeżeli chcesz by prowadzony przez Ciebie interes rozwijał się możliwie szybko i dążysz do zdobywania kolejnych Klientów – zadbaj o szeroko rozumiane pozycjonowanie, załóż wizytówkę na mapach Google i posługuj się autorskimi opisami w sklepie – są to podstawy do osiągnięcia sukcesu!

Źródło:

wikipedia.org

netgraf.pl

sprawnymarketing.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here