Zarabianie na reklamach — jak nie stracić autentyczności w oczach odbiorców?

Internet stwarza nam coraz więcej możliwości na generowanie zarobku. Coraz więcej marek zwraca się do influencerów, blogerów, Instagramowiczów i YouTuberów w celu zaproponowania płatnej współpracy. Jest to niezwykłe wyróżnienie i przełom w karierze, dlatego wielu z nich godzi się na przyjęcie pierwszej oferty. Może to być na przykład recenzja, wzmianka, współpraca nad wspólnym produktem – na przykład paletą cieni lub własną książką. Nie każda decyzja biznesowa okazuje się trafiona, tak też jest ze współpracą. Doświadczeni marketerzty mogą wykorzystać Twoją wysoką pozycję, a także stworzyć niekorzystny kontrakt. Jak tego uniknąć? Jak nie stracić autentyczności, jednocześnie reklamując produkt?

Zacznij od planu

Gdy prowadzisz własnego bloga lub kanał social media, zapewne wiesz, jak ciężko zdobyć followersów, a także jak łatwo stracić zaufanie w ich oczach. Twitter lub portale plotkarskie bardzo łatwo wyłapują wszystkie potknięcia Twoich kolegów po fachu, o czym zapewne doskonale wiesz. Jeżeli chcesz zarobić dodatkowe pieniądze pracując z domu, powinieneś stworzyć plan, którego będziesz się trzymać. Możesz tam na przykład zamieścić tematy reklam, jakie mogłyby Cię zainteresować, firmy, z którymi nie chcesz pracować, ze względu na wartości moralne i etyczne (na przykład odrzucać marki, które testują na zwierzętach) oraz rodzaj promocji odpowiadający Ci najbardziej. Mając jasną wizję tego, co chcesz i czego nie chcesz robić, łatwiej będzie Ci wybrać oferty, które są dopasowane do charakteru Twojej platformy. Nie zgadzaj się na reklamowanie produktu lub usługi w sposób, w jaki nie lubisz. Postaw firmie twarde warunki, na przykład konieczność testowania produktu przez odpowiednią ilość czasu, żeby Twoja opinia była szczera. Nie możesz godzić się na warunek w umowie, który stanowi, że możesz wypowiadać się o danej rzeczy tylko pozytywnie, gdy widzisz, że nie działa tak, jak obiecuje producent.

Uwierz w produkt

Aby wygenerować zysk z reklamy produktu lub z jego sprzedaży, należy przekonać publiczność do zakupu. Nie zrobisz tego, gdy Twoja opinia nie będzie autentyczna. Szczerość jest bardzo łatwa do zauważenia. Jeżeli decydujesz się na współpracę z marką, kieruj się tym, co znajduje się w kręgu Twoich zainteresowań. Jeżeli są to samochody, nie zaczynaj współpracy z firmą rowerową. Gdy tworzysz lookbooki, przemyśl, zanim zgodzisz się na reklamę sprzętu elektronicznego. Jeżeli istnieje grupa produktów, w którą nie wierzysz, chociażby herbaty typu fit, proteinowe napoje zastępujące posiłki czy doczepiane rzęsy – nie porywaj się na ich reklamę, nawet jeśli są oferowane spore pieniądze. Gdy nie wierzysz w daną rzecz, nie sprzedasz jej nikomu. Dobrym posunięciem będą jedynie produkty, które swoim charakterem i właściwościami odpowiadają temu, czym się zajmujesz.

Znajdź złoty środek

Jeżeli chcesz wejść w świat marketingu internetowego, musisz uważać na wiele czynników. Przede wszystkim znajdź idealny balans pomiędzy wyborem firmy, z którą chcesz współpracować oraz swoimi zasadami i innymi względami (moralnymi, etycznymi, etc.). Gdy uda Ci się połączyć wszystkie elementy, rozpoczniesz wspaniałą przygodę, która nie tylko wzbogaci Twój plecak doświadczeń, ale także taką, która pozwoli Ci zarobić na Twoich opiniach. Nie wymaga to dużo wysiłku fizycznego, jednak przydatnymi cechami będą rzetelność oraz szczerość, tak pożądane w obecnym świecie. Twoi followersi docenią Twoją pracę, nawet gdy będzie ona przynosić Ci korzyść majątkową. Nie bój się spróbować czegoś nowego!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here