Od zawsze pasjonuje cię literatura? Masz głowę po brzegi wypełnioną pomysłami, a twoja kreatywność nie zna granic? Nie boisz się wyzwań i chętnie pogłębiasz zdobytą do tej pory wiedzę? Jeśli tak, to masz zadatki na zostanie naprawdę dobrym copywriterem!
Zalety pracy
Monotonność? A co to takiego? – Jeśli przeraża cię wizja monotonnej, nudnej pracy to zawód copywritera może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Opisywane zajęcie wymaga bowiem kreatywności i wyobraźni. Tu liczy się przede wszystkim dobry pomysł. Dobry czyli… jaki? Wszystko zależy od branży, w której działa twój klient, niemniej jednak najwyżej oceniane koncepcje niemalże zawsze wyróżniają się innowacyjnością i niecodziennym, ciekawym podejściem do tematu.
Warto wiedzieć – Wadą sporej ilości zawodów jest ograniczenie zakresu wiedzy potrzebnej do realizacji danego zadania. W praktyce oznacza to po prostu, że zawsze przyswajasz wiedzę związaną z branżą, w jakiej pracujesz. W przypadku copywritera każde, zlecone mu zadanie wymaga przyswojenia wiadomości odnoszących się do branży klienta. Jeśli więc pracujesz nad koncepcją reklamy dla klienta prowadzącego restaurację, to musisz przyswoić wiedzę dotyczącą gastronomii i kulinariów.
Szaleniec czy geniusz? – Jak wspominaliśmy, praca copywritera wymaga pomysłowości. Tu nie ma miejsca na powtarzalne, oklepane koncepcje. To właśnie śmiałe, niekonwencjonalne, a często wręcz szalone pomysły okazują się największymi hitami.
Wady pracy
Podcięte skrzydła – Nawet jeśli opracowana przez ciebie koncepcja promocji spotka się z uznaniem ze strony kolegów po fachu czy szefa, to i tak może się okazać, że nigdy nie ujrzy ona światła dziennego. Dlaczego? Bo do realizacji reklamy zawsze konieczna jest zgoda klienta, a ten potrafi być naprawdę kapryśny…
Nie wiem czego chcę – Jeśli sądzisz, że każdy klient potrafi określić swoje potrzeby, to jesteś w dużym błędzie. Bardzo często osoby zamawiające promocję marki same nie wiedzą, na jaki typ reklamy się zdecydować. W takiej sytuacji jesteś zmuszony pracować „na ślepo”, czyli po prostu oferować klientowi dużą ilość różnorodnych wariantów w nadziei na to, że któryś z pomysłów przypadnie mu do gustu.
Jak zostać copywriterem?
Nie istnieje jeden, konkretny kierunek studiów, który zapewni ci wiedzę niezbędną do wykonywania zawodu copywritera. Niemniej jednak warto decydować się na studia typowo humanistyczne np. dziennikarstwo, marketing, polonistykę, czy nawet filozofię lub psychologię. Oczywiście po ukończeniu szkoły koniecznie należy odbyć staż w agencji reklamowej. To właśnie dzięki niemu zdobędziesz wiedzę, która umożliwi ci podjęcie zatrudnienia.
Gdzie pracować?
Miejscem pracy copywritera jest oczywiście wspomniana agencja reklamowa – najlepiej taka, która ma na swoim koncie projekty wykonywane dla znanych marek. Ważne również, aby znajdowała się ona w dużym mieście np. w Warszawie, Łodzi czy Poznaniu. Oczywiście przysłowiową ziemią obiecaną każdego copywritera są Stany Zjednoczone, a konkretniej rzecz ujmując Nowy York.
Jeśli więc jesteś kreatywny, nie masz najmniejszych trudności z posługiwaniem się językiem polskim (a najlepiej również angielskim) i lubisz pogłębiać swoją wiedzę, to nie wahaj się dłużej i już dziś zacznij szukać pracy w zawodzie copywritera. Oferty agencji reklamowych znajdziesz na stronie www.jober.pl.