narzędzia marketingu

Marketing internetowy jest to niezwykle ważny element dla twojego biznesu. Pozyskiwanie klientów jest przecież kluczem do sukcesu firmy. Czym jest marketing internetowy? Na czym polega marketing w sieci? Czy warto wydawać pieniądze na reklamy w sieci? Sprawdźcie sami!

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/marketing-internetowy/

Marketing internetowy – najważniejsze narzędzia

Marketing w internecie to bardzo obszerne pojęcie. Jeżeli opisać to bardzo prosto, to są to wszystkie działania, które podejmowane są, aby Twoja witryna była dobrze widoczna w sieci. Celem tego jest pozyskanie nowych, a także utrzymanie starych klientów.

Eksperci używają to opisywanie tego często równania: SEO + PPC = SEM

SEO – jest to Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony pod kontem wyszukiwarek internetowych.

PPR – jest to Pay Per Click , czyli sposób na rozliczenia za płatną reklamę w sieci.

SEM – Search Engine Marketing. Są to wszystkie działania, które nazywamy marketingowymi. Prowadzone są one w wyszukiwarkach.

Jednym słowem marketing internetowy to proces składający się z płatnych i bezpłatnych działań, które sprawią, że twoja witryna będzie lepiej widoczna w internecie. 

W Twój biznes plan powinny być wpisane tego typu działania. Często koniecznością „zreperowania” strony i poprawienia jej wyników w wyszukiwarkach jest analiza SWOT. Słaba widoczność Twojej witryny w internecie, może być wynikiem słabości, które trzeba uwzględnić w analizie. 

Uwaga: możesz bez problemu sam, jako jednoosobowy przedsiębiorca, prowadzić działania marketingowe. Marketing internetowy możesz poznać na kursie lub też z książki. Jednak warto rozważyć nam wynajęciem fachowców, czyli agencji interaktywnej lub reklamowej, która specjalizuje się w tej branży i pomoże wam z działaniem.

Marketing internetowy – narzędzia

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna była lepiej widoczna w siec, możesz do tego wykorzystać wiele narzędzi, które Ci w tym pomogą. Są to m.in: 

  1. Audyt

Ekspert ocenia, jaka jest jest kondycja twojej strony internetowej. Bierze pod uwagę, czy ma ona odpowiednią strukturę, czy zawiera wartościowe treści takie jak: artykuły, video, zdjęcia. Audyt powinien podsumować cały raport, wraz ze wskazówkami, co należy zmienić lub co poprawić poprawić.

2. Kampania Adwords

Jest to szybkie oraz skuteczne narzędzie pozwalające na kupno linków sponsorowanych. Dzięki temu, Google wyświetla odsyłacz do twojej strony na górze wyszukiwarki w miejscu, które przeznaczone jest na promocję. Przy wykupionej promocji zapłacisz tylko za kliknięcia w twój link.

Czy warto zainwestować w sponsorowane linki?

Najlepiej jest połączyć ze sobą narzędzia bezpłatne takie jak połączyć (SEO) i płatne (Adwords). W jaki celu? Optymalizacja strony przyniesie nam dzięki temu efekty w dłuższej perspektywie. Zazwyczaj potrzebujemy kilku miesięcy pracy, aby Google zauważyło naszą pracę.

Płatna reklama działa jednak natychmiastowo. Klienci klikają w link prowadzący ich do Twojej oferty.

Zobacz też: http://twojadrogasukcesu.pl/1000-szczesliwych-klientow/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here