Zarabianie na blogu

Blogi – początkowo pełniące funkcję internetowych pamiętników – dziś są uznawane za jedno z ważniejszych mediów przekazu. Blogerzy nie tylko mają ogromny wpływ na opinię publiczną i kształtowanie gustów, ale też czerpią zyski ze swojej działalności. Dla wielu pisanie bloga stało się zawodem, który gwarantuje stały dochód i umożliwia samorozwój oraz jest źródłem zysków.

Jak zarabiają blogerzy? Nie wystarczy samo założenie strony internetowej, żeby generować przychód z internetowej aktywności. Żeby zarabiać pieniądze na blogowaniu, trzeba wiedzieć, gdzie ich szukać. Możliwości jest wiele, jednak najczęściej wybieraną formą, generującą największe i najbardziej stabilne źródło przychodów są reklamy. Jak znaleźć firmy chętne do współpracy i zacząć zarabianie na blogu? Przedstawiamy najlepszy sposób na przekłucie internetowego hobby w intratny biznes.

Jak zarabiać na blogu dzięki platformie WhitePress?

Jednym z najlepszych sposobów na zarabianie na blogu jest nowoczesna, dopasowana do potrzeb blogerów platforma WhitePress, która pośredniczy między firmami pragnącymi umieścić w sieci artykuł sponsorowany a twórcami, którzy gotowi są podjąć się tego typu współpracy. WhitePress umożliwia im kontakt oraz ułatwia dostosowanie kampanii reklamowej do potrzeb i oczekiwań obu stron.
Z punktu widzenia reklamodawcy WhitePress ma wiele zalet, ponieważ nie tylko umożliwia kontakt z potencjalnymi wydawcami, w tym blogerami, ale oferuje także pisanie i tworzenie tekstów reklamowych dopasowanych do ich potrzeb. Reklamodawca nie musi bowiem dostarczać gotowego tekstu, a może zlecić jego napisanie platformie WhitePress.

Korzystając z platformy WhitePress, blogerzy zyskali niedawno zupełnie nowe możliwości. Wcześniej figurowali pod nazwą wydawca i byli traktowani na równi z innymi wydawnictwami, takimi jak na przykład magazyny online. Obecnie bloger może zarejestrować się na stronie jako influencer i mieć znacznie większe kompetencje, jeśli chodzi o reklamowanie produktów na blogu i czerpanie z tego korzyści finansowych.

Kim jest influencer na WhitePress?

Rejestrując się na platformie WhitePress, użytkownik musi wybrać, czy chce stworzyć konto dla reklamodawcy, wydawcy czy dla influencera. O ile pierwszy wybór jest oczywisty – konto reklamodawcy stworzono z myślą o firmach pragnących zareklamować swoje produkty lub usługi, o tyle wybór między kontem wydawcy a influencera często sprawia problem. Kim jest bloger i jaka opcja rejestracji będzie dla niego korzystniejsza?

Konto influencera daje o tyle większe możliwości, że bierze pod uwagę fakt, że bloger dysponuje nie tylko chętnie odwiedzaną i czytaną stroną internetową, ale także przyciągającym społeczność wizerunkiem. Ma więc często znacznie większe możliwości wpływania na wybory konsumenckie swoich odbiorców niż na przykład magazyn online czy tradycyjna strona internetowa.

Rejestrując się na WhitePress jako wydawca, nie musimy podawać imienia i nazwiska, ponieważ w punktu widzenia reklamodawcy są one nieistotne – liczy się popularność strony i typ odwiedzających ją użytkowników. Żeby założyć konto influencera, należy podać swoje dane osobowe oraz udowodnić, że ma się potencjał sprzedażowy. Jeśli bloger jest znany użytkownikom jako osoba z twarzą, imieniem i nazwiskiem doskonale wpisze się w ten model współpracy, który jest idealny także dla vlogerów czy właścicieli popularnych fanpage na Facebooku.

Rejestracja na portalu WhitePress

Żeby zacząć zarabianie na blogu dzięki WhitePress, najpierw trzeba zarejestrować się na platformie, podając swoje dane i tworząc profil, którzy pomoże znaleźć firmy do współpracy.

Bloger, którzy chce wykorzystać platformę WhitePress, żeby zacząć zarabiać na blogu, powinien zacząć od wejścia na stronę https://www.whitepress.pl/konto/rejestracja i utworzenia konta. Pierwszym krokiem jest wybór typu konta: reklamodawca, wydawca lub influencer. Najlepsza w przypadku blogera, zwłaszcza tego dysponującego znanym nazwiskiem, jest ostatnia opcja, ponieważ daje mu ona największe możliwości. Portal umożliwia też wybór dwóch opcji: wydawcy i influencera, co w przypadku bloga wydaje się być wyjątkowo trafnym rozwiązaniem.

Po zarejestrowaniu się użytkownik otrzymuje mail, w którym znajduje się link aktywacyjny, w który należy kliknąć, żeby rozpocząć korzystanie w portalu. Po zalogowaniu się na stronę bloger będzie musiał utworzyć konto infuelncera. W profilu umieszczamy zdjęcie, dane osobiste, takie jak imię i nazwisko, a także nazwy i adresy wszystkich mediów, którymi dysponujemy, a więc nie tylko bloga, ale także konta na Facebooku, Instagramie czy Youtube. Konieczne jest także uzupełnienie statystyk dotyczących bloga, a więc liczby osób go odwiedzających i komentujących – dane należy zaczerpnąć z Google Analytics. Portal wymaga także, żeby podać informację, na w których serwisach gotowi jesteśmy reklamować produkty za darmo, a w przypadku których wymagamy od reklamodawcy wynagrodzenia.

Kolejna zakładka, którą będzie musiał wypełnić nowy użytkownik portalu, to „Oferty”. To miejsce na wskazanie warunków współpracy, podanie oczekiwań związanych z przyszłymi kampaniami blogowymi. Możliwe jest dodanie kilku ofert. To także miejsce na zasugerowania, jakiego wynagrodzenia oczekujemy za konkretne działania związane z promocją produktów czy usług firm, z którymi ma być podjęta współpraca.

Ostatnia zakładka to „Kampanie” służąca jako swego rodzaju portfolio. W tym miejscu bloger może pochwalić się kampaniami, które już zrealizował we współpracy z innymi markami, a tym samym udowodnić, że jest profesjonalistą i potrafi przedstawić ofertę w atrakcyjny sposób oraz zachęcić odbiorców do zainteresowania się produktem czy usługą danej firmy. Portal WhitePress umożliwia dodawanie różnych kampanii wraz z ich opisem, przebiegiem i wynikami. Kampanie dodane w tym miejscu mogą dotyczyć nie tylko bloga, ale także innych, towarzyszących mu mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Snapchat albo Youtube.

Jak wygląda zarabianie na blogu z WhitePress?

WhitePress to platforma, która ułatwia blogerom przekucie ich hobby w konkretne pieniądze, poprzez tworzenie oryginalnych kampanii reklamowych. Dzięki stronie bloger ma szansę nawiązać współpracę z firmami poszukującymi atrakcyjnych miejsc, do zaproponowania potencjalnym klientom swojej oferty. Współpraca jest więc obustronna: bloger zarabia, a często zyskuje także dodatkowe korzyści, jak np. reklamowane produkty, a reklamodawca promuje swoje usługi i zdobywa nowe grono odbiorców.

Jak dokładnie wygląda współpraca za pośrednictwem portalu WhitePress? Wszystko zaczyna się od stworzenia profilu – kiedy ten jest gotowy, użytkownik zyskuje dostęp do pełnej wersji portalu i może zacząć zarabianie. Jak to się odbywa? Przede wszystkim należy zadbać o atrakcyjność profilu i jak najlepiej zaprezentować swoje umiejętności, dbając o ciekawe portfolio udowadniające, że potrafimy tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. Następnie pozostaje czekać na propozycje reklamodawców, a jeśli portfolio jest atrakcyjne, a blog wpływowy, te pojawią się lada chwila – blogera poinformuje o tym wiadomość mailowa. Otrzymując powiadomienie, że firma chętna jest do współpracy, należy zalogować się na stronę i sprawdzić dane w zakładce „Zapytania o współpracę” w panelu sterowania. Również w panelu znajdziemy opcję odpowiedzi reklamodawcy – korzystając z tego przycisku, możemy poinformować reklamodawcę o chęci udziału w kampanii oraz zaproponować warunki, na których miałaby się odbywać współpraca oraz sprecyzować dokładnie, jakie będą jej koszta. Jeśli propozycja wyda się blogerowi nieciekawa lub nie będzie odpowiadała profilowi jego bloga, tę można odrzucić.

Całość rozmowy i danych dotyczących kampanii jest zapisywanych w panelu, dzięki czemu obie strony mają do nich stały dostęp – to nie tylko praktyczne rozwiązanie ułatwiające kontrolowanie informacji, ale przede wszystkim dobre zabezpieczenie i dla reklamodawcy, i dla blogera. Ponieważ wszystkie dane są zapisane, nikt nie będzie mógł udawać, że coś zostało ustalone inaczej, a współpraca zakończy się dobrze dla obu stron.

Kampania reklamowa z WhitePress – jak wygląda rozliczenie?

Inna ważna kwestia w punktu widzenia blogera to rozliczenia związane z kampanią tworzoną przy współpracy z WhitePress. Jak wygląda ten aspekt współpracy z reklamodawcami poprzez WhitePress? Okazuje się, że portal proponuje wyjątkowo praktyczne rozwiązania, dzięki którym obie strony (reklamodawca i bloger) mają stałą kontrolę nad procesem.

Kiedy bloger podejmie się kampanii i zrealizuje ją zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, a reklamodawca potwierdzi, że nie ma do współpracy żadnych zarzutów (istnieje też możliwość, że poprosi wcześniej o poprawki), pieniądze za wykonaną pracę automatycznie wpłyną na konto blogera na portalu WhitePress. Użytkownik serwisu ma możliwość ich natychmiastowego wypłacenia – wystarczy, że zgłosi chęć wypłaty portalowi. WhitePress umożliwia wygodny sposób rozliczenia zarówno freelancerom pracującym na umowę o dzieło czy zlecenie, jak i tym, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą i wystawiają w związku z tym faktury. Pamiętać należy, że bloger korzystający z WhitePress rozlicza się właśnie z portalem, nie z marką, z którą współpracował. To WhitePress bierze na siebie odpowiedzialność za prawidłowe rozliczenie, dzięki czemu bloger ma pewność, że na pewno otrzyma wynagrodzenie za daną pracę.

Ten typ rozliczeń jest wyjątkowo korzystny dla blogerów, którzy narzekają na zgłaszające się do nich nierzetelne firmy, które albo nie płacą za wykonane zadania albo długo zwlekają z płatnościami. Korzystając z WhitePress, bloger unika tego rodzaju problemów i ma pewność, że wszystko będzie przebiegało zgodnie z wcześniejszymi założeniami i ustaleniami. Jeśli przeprowadzona przez niego kampania była rzetelna i spełniała wszystkie wcześniej podane wymagania, nie ma możliwości, żeby nie otrzymał wypłaty za swój wkład pracy. WhitePress gwarantuje, że zaraz po wywiązaniu się z zadania bloger otrzyma na swoje konto pieniądze. WhitePress rozwiązuje więc oba problemy na raz: nie tylko gwarantuje wpływ pieniędzy, ale także dba o to, by trafiały na konto w terminie.

Dlaczego WhitePress to najlepszy sposób na zarabianie na blogu?

Blog to doskonały sposób na połączenie swojej pasji z pracą zawodową. Jeśli będzie profesjonalny, ma szansę z hobby ewoluować w pracę zarobkową i przynosić spore zyski. Żeby zarabiać na blogu, trzeba zacząć od stworzenia strony internetowej, która będzie nie tylko wypełniona ciekawymi treściami, ale też będzie miała atrakcyjną formę wizualną. Warto zadbać o oryginalną tematykę, a także starać się stale nadążać za panującymi na tym rynku trendami, żeby przyciągać sporą publikę. Blog, który dysponuje dużą społecznością stale odwiedzających go użytkowników, którzy dodatkowo chętnie komentują wpisy i angażują się w proponowane przez blogera akcje, ma ogromną wartość sprzedażową, a tego poszukują reklamodawcy chcący wypromować swoje produkty.

Żeby zarabiać na blogu, należy nawiązać kontakt z firmami, które szukają miejsca na reklamę swoich produktów i usług. Choć tę można nawiązać bezpośrednio z firmą, często bywa to trudne z powodu braku doświadczonego, godnego zaufania pośrednika. Co więcej, bezpośrednia współpraca z firmą często okazuje się złym doświadczeniem – blogerzy bywają wykorzystywani, a ich ciężka praca nie jest należycie wynagradzana. Nierzadko bloger, który przeprowadził kampanię, w którą musiał w znacznym stopniu się zaangażować, nie otrzymuje żadnej wypłaty albo musi miesiącami czekać, aż firma przeleje na jego konto wcześniej ustaloną kwotę.

WhitePress to najlepsze rozwiązanie na tego rodzaju problemy. Nowoczesna platforma dla reklamodawców i blogerów zaprojektowana została tak, żeby obu stronom zapewnić korzystną współpracę. WhitePress dba o to, by prawa obu stron zostały wyegzekwowane, a zatem, żeby kampania odpowiadała potrzebom reklamodawcy oraz żeby bloger otrzymał za nią należytą wypłatę we wskazanym wcześniej terminie. Dzięki gwarantowi, jakim jest pośredni w postaci portalu WhitePress, współpraca przebiega wedle wcześniej określonych zasad i żadna ze stron nie zostaje poszkodowana. W razie sporu o jego zasadności decyduje bezstronny portal WhitePress, dzięki czemu żadna ze stron nie jest poszkodowana.

Inną zaletą portalu WhitePress w punktu widzenia blogera jest gotowa baza kontaktów, jeśli chodzi o firmy. Rejestrując się na stronie, działamy podobnie, jakbyśmy zostawiali wizytówkę w siedzibie firmy, jednak elektroniczna forma prezentacji naszych osiągnięć jest w dłuższej perspektywie dużo bardziej skuteczna. Ponieważ na portalu zarejestrowanych jest wiele firm – różnych rozmiarów oraz o różnej specyfice – oferta trafia do wszystkich potencjalnie zainteresowanych współpracą z blogerem. Przeglądając dane blogera i strony, mogą oni z łatwością nawiązać kontakt z osobą, która zdaniem firmy zapewni jej najlepszą reklamę w sieci.

Jak osiągać duże zyski dzięki platformie WhitePress?

Jeśli bloger chce osiągnąć spore przygody, współpracują z WhitePress, musi spełnić kilka warunków. Nie wystarczy sama rejestracja na stronie, żeby przyciągnąć kontrahentów i zarabiać na blogu spore sumy. Choć WhitePress ułatwia przekucie bloga w pieniądze, to jednak wymaga także zaangażowania ze strony blogera.

Jak zwiększyć swoje szanse na czerpanie zysków z pisania bloga? W pierwszej kolejności, jeszcze przed rejestracją na stronie, należy zadbać o sam blog. Ten powinien mieć estetyczną formę: ładnie się prezentować i zachęcać do czytania. Zarówno kolorystyka, jak i grafika i układ treści powinny pasować do poruszanej tematyki. Ważna kwestia to także zgromadzenie odpowiedniej liczby odbiorców – rejestrując się na WhitePress dysponując setką czytelników, zbyt wiele nie zdziałamy.

Drugi ważny krok prowadzący do sukcesu to przyłożenie się do profilu na WhitePress. O ile kilka pierwszych zadań, które czekają na użytkownika podczas rejestracji, to zwykła formalność – wystarczy podać swoje dane oraz wybrać specyfikację konta, o tyle dalsza część procesu będzie miała duży wpływ na potencjał finansowy profilu. W części opisowej powinny znaleźć się krótkie, rzeczowe, przyciągające wzrok i budzące zaufanie informacje. Warto poinformować potencjalnego reklamodawcę o specyfice bloga oraz wskazać zarówno na zalety samej strony, jak i na kompetencje blogera. Warto pochwalić się także już zrealizowanymi kampaniami, żeby reklamodawca zyskał pewność, że zlecone nam zadanie będzie wykonane profesjonalnie i zgodnie z jego wskazówkami. Zamiast serwować długie opisy, które zniechęcą do czytania, lepiej w kilku zdaniach podkreślić swoje atuty oraz opisać mocne strony kampanii, w których już braliśmy udział.

Również tworząc profil influencera, należy pamiętać o wskazaniu swoich mocnych stron, a także udowodnienie, że zgromadzona wokół blogera społeczność jest aktywna i może być atrakcyjną grupą docelową dla konkretnych reklamodawców. Realizując kampanie, należy przykładać wagę do każdego szczegółu i dbać o ich wysoką jakość, a zyski będą generować się same.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here